سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان ملل تجاوز تروریست‌ها به بيمارستان‌ها و مراكز بهداشتي سوريه را محکوم کرد

سازمان ملل متحد تجاوزات به بيمارستان‌ها و مراكز بهداشتي در سوريه را محكوم كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري "ملحق" ، مسؤولان سازمان ملل امروز ، تجاوزات و حملات پي‌در‌پي تروریست‌ها در بحران سوريه به تأسيسات و مراكز بهداشتي و شهروندي در سوريه را به شدت محكوم كرد ، و در مورد عواقب جدي اين حملات پي در پي خصوصا نسبت به بيماران و كاركنان بهداشتي و تأمين امدادهاي پزشكي فوري ابراز نگراني كرد.

معاون دبير كل سازمان ملل در امور بشر دوستانه "والري آموس" و همچنين "مارگارت چان " مدير كل سازمان بهداشت جهاني و "انتوني ليك" مدير اجرايي يونيسف در بيانيه‌اي مشترك كه عصر روز جمعه به وقت نيويورك منتشر شد ، تأكيد كردند : اين اعمال وحشيانه ضرر بسياري را به مراكز بهداشتي در سراسر كشور متوجه مي‌سازد ، بطوريكه بيش از 60 درصد بيمارستان‌هاي عمومي دچار خسارت شدند يا ديگر نمي‌توانند مورد استفاده واقع شوند ، و به همين نسبت ، ماشين‌هاي امداد يا مورد سرقت رفته اند و يا ضررهاي بسياري متحمل شده‌اند.

اين بيانيه مي‌افزايد : در موقعي كه بيمارستانها مملوء از مريض مي باشند ، بطوريكه كه بيش از توان كاري‌شان به خدمات رساني مشغول هستند ، بايد از اين مراكز حمايت كرد و اجازه داد تا خدمات بهداشتي و جراحي را به مريضان تقديم كنند بدون انکه خطری آنها را تهدید کند .

مسؤولان سازمان ملل بر احترام و حمايت از مراكز بهداشتي در تمامي احوال تأكيد كرد و گفت :  حملات به مراكز بهداشتي مي تواند جنايت جنگي به موجب قوانين بين المللي به شمار آيد .

اين بيانيه مي‌افزايد ، به رغم چالش‌ها و نبود امنيت ، سازمان ملل و شركاء آن در واكسيناسيون 3.3 ميليون كودك ضد حصبه و فلج اطفال در هفته هاي اخير كمك كردند ، همچنانكه 8 هزار زن خدمان بهداشت باروري و زايمان دريافت كردند ، و نيز امدادهاي بهداشتي و آموزشي براي تعامل با صدها هزار نفر از مردمي كه از مشكلات بهداشتي مزمن رنج مي برند انجام گرفته است.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.