اتحاديه اروپا در رابطه با افراد شبه نظامي كه در سوريه آموزش مي‌بينند هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري "ملحق" ، هماهنگ كننده مقابله با تروريسم در اتحاديه اروپا از نگراني خود در رابطه با افزايش شبه نظاميان آموزش ديده در سوريه كه داراي آموزه و برداشت‌هاي افراطي از اسلام هستند و براي زندگي و اقامت به اروپا مي‌روند سخن گفت و آن را خطري واقعي براي اروپا دانست.

"جيل دي كريشوف" هماهنگ كننده اتحاديه اروپا در مبارزه با تروريسم در يادداشتي كه براي نشست وزراي كشور اتحاديه اروپا فرستاده شده بود ، تأكيد كرد : افزايش مستمر افرادي كه به سوريه مي‌روند و از آن خارج مي‌شوند نشان مي‌دهد كه مسأله شبه نظاميان بايد كنترل و متوقف شود . وي گفت : اين شبه نظاميان غالبا در نزد برخي جوانان اروپايي قهرمان محسوب مي‌شوند ، چيزي كه باعث مي‌شود جوانان اروپايي نيز سعي كنند بدان متمايل شوند. اين يادداشت همچنين خواستار نظارت بيشتر در فرودگاه ها براي زير نظر داشتن حركت‌هاي اين شبه نظاميان و اينكه كي و چگونه و چه زماني به سوريه مي‌روند شد.

اين يادداشت درباره افزايش شبه نظامياني كه از كشورهاي اروپايي به سوريه مي‌روند نيز گفت : تعداد شبه نظامياني كه از 11 كشور اروپايي به سوريه مي‌روند بين 1200 تا 1700 تن مي‌باشد ، حال آنكه انتظار مي‌رفت كه از 600 تا 800 نفر تجاوز نكند ، و اين نشانه افزايش تعداد اين شبه نظاميان است .

اين يادداشت همچنين بر ضرورت تقويت همكاري بين اتحاديه اروپا و آنكارا بخاطر افزايش نظارت بر مرزهاي تركيه و سوريه تأكيد كرد.

انتهاي پيام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار