سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور کری در مجلس نمایندگان آمریکا برای ارائه گزارش درباره توافق هسته‌ای ایران

"جان کری" وزیر خارجه آمریکا این هفته برای گزارش‌دهی در مورد توافق هسته‌ای با ایران در مجلس نمایندگان حاضر می‌شود.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه پلیتیکو ، جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان که اکثریتی جمهوری‌خواه دارد، عصر سه‌شنبه برگزار می‌شود. کری باید با حضور در این جلسه، نمایندگان را در جریان مفاد توافق هسته‌ای موقت با ایران قرار دهد.

ایران و گروه موسوم به 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان)  به توافقی اولیه دست یافتند.

تعداد زیادی از نمایندگان کنگره آمریکا به خصوص جمهوری‌خواهان با این توافق مخالفت کرده‌اند. گروهی از اعضای مجلس نمایندگان قصد دارند بعد از تعطیلات سال نو میلادی، طرحی را برای محدود کردن اختیارات دولت در توافق نهایی با ایران، برای به صحن مجلس بیاورند.

"اد رویس" رئیس کمیته روابط خارجی آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای که در مورد جلسه استماع روز سه‌شنبه منتشر کرد، گفته است نگرانی‌های جدی در مورد توافق موقت با ایران وجود دارد. رویس و ده‌ها نماینده دیگر کنگره هفته قبل هم در یک جلسه استماع که پشت درهای بسته و با حضور مقامات دولتی از جمله دیوید کوهن از وزارت خزانه‌داری و وندی شرمن معاون وزارت خارجه و نماینده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای، شرکت کردند.

در بیانیه رویس آمده است: این جلسه استماع فرصتی است تا نمایندگان هر دو حزب، از آقای کری بخواهند تا توضیح دهد که به چه دلیل دولت اوباما این روش را که کاهش تحریم‌ها را نیز در بر دارد، مسیری صحیحی می‌داند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.