سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مديرعامل ذوب‌آهن اصفهان خبر داد:

رشد7.5درصدي توليد "ذوب‌آهن" در 8ماهه نخست92

سعد‌محمدي گفت: در هشت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 7.5 درصدي در توليد داشتيم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سعد محمدي مديرعامل ذوب آهن در  همايش تحليل شرايط ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: با وجود مشكلات بسيار ازجمله كاهش قيمت محصولات،‌ ركود بازار و كاهش قيمت ارز كه منجر به كاهش ارزش صادرات شركت شده، در 6 ماهه نخست سال جاري 53 درصد EPS (سود پيش بيني شده براي هر سهم)‌ شركت محقق شده كه اين مسئله بسيار قابل تحسين است.
 
وي با اشاره به كاهش تدريجي مصرف انرژي و همچنين بهبود شرايط توليد، گفت: در هشت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 7.5 درصدي در توليد داشتيم.

سعدمحمدي تصريح کرد: پيش‌بيني ما اين است كه تا پايان سال 92 به رشد 15 درصدي در توليد نسبت به سال گذشته برسيم كه مي تواند رتبه اول در افزايش توليد را براي ذوب آهن به ارمغان بياورد.
 
وي افزود: شرايط كنوني توليد در ذوب آهن نشان مي‌دهد كه در سال 93 بدون هيچ گونه مشكلي مي توانيم از توليد 3 ميليون تن گذر كنيم.

سعد محمدي با اشاره به ارزش 113 ميليون دلاري صادرات محصولات شركت از ابتداي سال تا كنون ابراز اميدواري كرد كه در اين زمينه نيز ذوب آهن بتواند صاحب ركورد جديدي شود.
 
مديرعامل ذوب‌آهن در ادامه به شرايط خط توليد اين شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: بهره برداري از 72 سلول باطري شماره 3 براي اولين بار، راه اندازي باطري شماره يك در دهه فجر،‌ ركوردهاي توليد در فولادسازي، آگلومراسيون و عبور ميزان توليد نورد از 250 هزارتن در آذرماه از جمله اقدامات ذوب‌آهن اصفهان است كه يك ركورد جديد محسوب مي‌شود.
 
وي كاهش قيمت تمام شده محصولات ذوب آهن را بسيار محسوس دانست و افزود: اين مهم همچنان در اولويت‌هاي اصلي ماست و در اين راستا پروژه هاي مختلفي از جمله استفاده از كك ريزه‌ها در دستور كار قرار دارد.
 
سعد محمدي با اشاره به كاهش قيمت محصولات فولادي و ركورد در اين بازار گفت: در اين شرايط صرفه جويي و بهره‌گيري از اقتصاد مقاومتي بنا بر نظر مقام معظم رهبري بسيار ضروري است.
 
مديرعامل ذوب‌آهن ابراز اميدواري کرد كه در بهمن ماه، بازار محصولات فولادي از ركود خارج شود و شرايط فروش ذوب آهن نيز بهبود يابد.
 
*رشد 10 درصدي روند مالي ذوب‌آهن در 6ماهه نخست 92

طلايي معاون مالي و اقتصادي ذوب‌آهن نيز در اين همايش،‌ گزارشي از وضعيت مالي و نقدينگي اين شرکت ارائه داد.
 
وي گفت: در 6 ماهه اول امسال دارايي‌هاي جاري شركت بيش از 20 درصد و بدهي‌هاي جاري 10 درصد افزايش يافته است بنابراين اين ارقام رشد 10 درصدي روند مالي ذوب آهن نشان مي‌دهد.
 
طلايي با اشاره به طلب 3800 ميليارد ريالي ذوب آهن از صندوق بازنشستگي فولاد گفت: از ابتداي سال تا كنون 240 ميليارد ريال به صندوق بازنشستگي پرداخت شده است كه اين رقم در آبان ماه 48 ميليارد ريال است و عمدتاً مربوط به هزينه هاي درمان بازنشستگان است.
 
معاون مالي واقتصادي ذوب‌آهن در بخشي از سخنان خود از افزايش 42 درصدي فروش و افزايش 89 درصدي سود ناشي از عمليات شركت در 6 ماهه اول سال 92 نسبت به 6 ماهه اول سال گذشته خبر داد و افزود: ‌خوشبختانه در 6 ماهه اول امسال 53 درصد EPS (سود پيش بيني شده براي هرسهم)‌ شركت براي سال جاري محقق شده است كه در مجموع نشان دهنده رشد روند وضعيت مالي در شركت ذوب آهن اصفهان در مقايسه با شركت هايي چون فولاد مباركه و فولاد خوزستان مي باشد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: ذوب آهن ، رشد ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.