سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جلسه کمیسیون امنیت ملی مطرح شد؛

ارایه گزارش هیات اعزامی به لبنان/ برنامه‌ریزی برای بازدید از آب سنگین اراک

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه عصر امروز(سه‌شنبه) خود بازدید این کمیسیون از رآکتور آب سنگین اراک را به تصویب رساندند و براین اساس قرار شد این برنامه‌ریزی در دو هفته آینده انجام شود.

به گزارش حوزه مجلس باشگاه خبرنگاران سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون از ارائه گزارش عوض حیدرپور درباره سفر هیات اعزامی این کمیسیون به لبنان خبر داد و گفت: در این سفر هیات اعزامی کمیسیون در مراسم یادبود شهدای انفجار در نزدیکی سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران شرکت کرده و پیام مجلس و کمیسیون را به خانواده شهدا تقدیم کردند.
 
وی اضافه کرد: همچنین حیدرپور در این جلسه، گزارشی از ملاقات‌های این هیات با وزیر خارجه، وزیر کشور، رییس مجلس و دبیرکل حزب‌الله سیدحسن نصرالله ارائه کرد و گفت که در این دیدارها پیگیری جدی و معرفی عوامل اصلی و پشت پرده این عملیات تروریستی مورد تاکید قرار گرفته است.
 
نقوی‌حسینی ادامه داد: حیدرپور با اشاره به ملاقات هیات اعزامی کمیسیون با سیدحسن نصرالله بیان داشت که وی در این دیدار تاکید کرد که باید به عوامل پشت پرده و دولت‌هایی که تروریست‌های سلفی و تکفیری را پشتیبانی و تجهیز می‌کنند، پرداخت و آنها را مورد هدف قرار داد زیرا برخی دولت‌های منطقه، رژیم صهیونیستی را فراموش کرده و فقط به جنگ مذهبی – فرقه‌ای و عملیات‌های تروریستی علیه مسلمانان روی آوردند؛ در پاکستان، افغانستان، عراق، لبنان و سایر کشورها، سلفی‌ها و تکفیری‌ها از سوی این کشورها تجهیز و پشتیبانی مالی می‌شوند و شیعیان و اهل سنت مورد هدف قرار می‌گیرند و با عملیات‌های تروریستی آنها، مسلمانان به شهادت می‌رسند.
 
سخنگوی امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین از تصویب لایحه موافقتنامه همکاری جمهوری اسلامی ایران و بروندی و لایحه موافقتنامه همکاری ایران و جمهوری خلق چین در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
 
به گفته وی، در این جلسه و در پی استعفای مهدی سنایی نماینده مردم نهاوند از مجلس درخواست‌های جدید برای عضویت در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار گرفت اما کمیسیون به استناد ماده 42 آیین‌نامه با افزایش عضو مخالفت کرد.
 
نقوی‌حسینی در ادامه یادآور شد که در این جلسه مفاد همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس با عنوان «ضمیمه بیانیه مشترک درخصوص چارچوبی برای همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 20 آبان 92 برابر با 11 نوامبر 2012» قرائت شد.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسه وحید احمدی رییس کمیته سیاست خارجی کمیسیون نیز گزارشی از سفر اعزامی کمیسیون به تایلند ارائه کرده است.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.