عضو ناظر هیئت رئیسه مجلس با اشاره به ضرورت سلب فوریت از طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در مشاغل اجرایی گفت: یکی از اشکالات این طرح مستثنی شدن مجلس و قوه قضاییه است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران محمد آشوری تازیانی نماینده بندرعباس در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) به عنوان طراح سلب فوریت از طرح دو فوریتی ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در مشاغل اجرایی گفت: این طرح چند مشکل دارد بنابراین نیازمند بررسی بیشتر بوده و لذا درخواست داریم با سلب فوریت زمان بیشتری برای بررسی آن وجود داشته باشد.  
 
وی افزود: این گلایه که دولت باید به دغدغه نمایندگان در خصوص به کارگیری افراد بازنشسته توجه کند بجاست ولی دلیلی نمی‌شود که شتاب‌زده کاری کنیم که ناقص باشد.  
 
عضو ناظر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید توجه کنیم که در صورت تصویب این طرح چه اتفاقی خواهد افتاد که اولین اتفاق آن اخلال در کار دولت خواهد بود.
 
وی افزود: شمول مشاغلی که به شکل فراگیر مطرح شده با اخلال مواجه شده و خیلی از معاونین وزرا و استانداران انتخاب شده‌اند، شمول این قانون خواهند شد.  
 
آشوری تازیانی تاکید کرد: همچنین یکی دیگر از اشکالات این طرح مستثنی کردن مجلس و قوه قضایه است و باید این موضوع بررسی شود.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه افزود: در حال حاضر دولت به عنوان متصدی امور اجرایی در عرصه بین‌الملل در حال جنگ دیپلماتیک است و باید شرایط به گونه‌ای باشد اقتدار عمل داشته باشند کما این که برخی دولت‌ها نیاز به تجربه گرایی دارند.  
 
آشوری تازیانی در پایان تاکید کرد: به اعتقاد بنده با سلب فوریت این طرح یعنی یک فوریت شدن این طرح دو فوریتی می‌تواند فرصت زیادی برای بررسی داشته باشد تا قانون متفقن و محکمی ارائه کنیم.  
 
اضافه می‌شود نمایندگان در جلسه علنی روز یکشنبه 10 آذر ماه با دو فوریت طرح ممنوعیت به کارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی موافقت کردند که براساس آن به کارگیری و اشتغال افراد بازنشسته در دولت ممنوع می‌شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مشاغل ، صحن ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار