عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی در جلسه امروز پیرامون توافقنامه‌ای که اخیرا از سوی دولت آمریکا به افغانستان پیشنهاد شده صحبت کردند.

"حسن آصفری" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران درباره موضوعات مطرح شده در جلسه امروز این کمیسیون گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی در جلسه امروز پیرامون توافقنامه‌ای که اخیرا از سوی دولت آمریکا به افغانستان پیشنهاد شده صحبت کردند.

وی با اشاره به اینکه این توافقنامه به ضرر مردم افغانستان است، افزود: به موجب این توافقنامه 14 هزار نیروی آمریکایی در افغانستان حضور پیدا می‌کنند و سبب امنیتی شدن این کشور خواهند شد، از این رو کمیسیون امنیت ملی با توجه به سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه امروز وقت خود را به این موضوع اختصاص داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: با توجه به بند 9 ماده‌ای این توافقنامه به موجب آن بخشی از خاک افغانستان به مانند قانون کاپیتالاسیون در زمان شاه در اختیار آمریکا قرار می‌گیرد و تصویب این توافقنامه به طور حتم گامی در جهت حضور آمریکا در منطقه خواهد بود.

آصفری تاکید کرد: با توجه به اینکه روابط حسنه‌ای بین دولت افغانستان و ایران وجود دارد طبق مباحثی که در جلسه امروز صورت گرفت، قرار شد با مقامات افغانستان در رابطه با این موضوع صحبت‌هایی صورت بگیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار