سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفته ششم لیگ برتر والیبال؛ +جدول رده‌بندی

جدال موتورهای قدیمی والیبال/دیدار مدعیان با تمام کننده‌های مصدوم در ارومیه

قطار مسابقات لیگ برتر والیبال که در ایستگاه چهارم توقف کرده بود چهارشنبه 13 آذرماه دوباره راه می‌افتد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، با توجه به نبود زمان کافی برای ریکاوری ملی‌پوشان، مسئولان سازمان لیگ فدراسیون والیبال اقدام به عدم برگزاری مسابقات هفته پنجم در تاریخ 16 ‌آذرماه کردند و این بازی‌ها به هشتم دی ماه موکول شد.

قرار است هفته ششم مسابقات لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور با برگزاری شش دیدار در استان‌های مختلف کشور دنبال شود.

*جدال قدیمی‌ترین موتورهای والیبال

حساسترین بازی هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور در خانه والیبال تهران میان تیمهای تهران و شهرداری تبریز برگزار خواهد شد.
 
در این دیدار شاگردان پیمان اکبری که آخرین بازی خود را نیمه آبان ماه مقابل شهرداری ارومیه با برد به پایان رسانده بودند با انگیزه بالا و به دنبال کسب سه امتیاز دیگر میزبان تبریزی‌ها می‌شوند.
 
در آن سوی دیگر زمین حسین معدنی و شاگردانش که آخرین بازیشان را مقابل کاله سه بر 2 واگذار کرده بودند هم به دنبال برد هستند.

تبریزی‌ها با یک امتیاز کمتر از پیکانی‌ها جایگاه ششم جدول را به خود اختصاص داده‌اند و خودروسازان هم اکنون با کسب 8 امتیاز در مکان سوم جدول ایستاده‌اند.

دیدار پایتخت را می‌توان به نبرد سرمربیان تیم ملی امید و تیم ملی (ب) نسبت داد. باید دید این مربیان جوان ولی با تجربه درخانه والیبال چگونه داشته‌هایشان را به نمایش می گذارند. در این دیدار پاسورهای هر 2 تیم از سن و تجربه بسیار بالایی برخوردارند و موتورهای تغذیه کننده تیم ها می توانند به خوبی بازی گردانی کرده و بازیکنان را در اجرای تاکتیک‌ها به خوبی را بیاندازند. امیرحسینی(پیکان) و محمد عمده غیاثی (شهرداری تبریز) در هفته ششم بار سنگینی بر دوش خود باید بکشند.

*ارومیه‌اي های بدشانس میزبان کاشانی‌های مدعی

تیم والیبال شهرداری ارومیه را که می توان به عنوان بدشانس ترین تیم لیگ 92 تاکنون معرفی کرد در این هفته در خانه خود به مصاف تیم باریج اسانس کاشان می رود. بدشانسی اومیه‌اي‌ها تا حدی است که در طول تعطیلات لیگ مهره کلیدیشان فرهاد دپیروت پور، قطر پاسور خود را به دلیل سانحه رانندگی از دست دادند.
ارومیه‌اي‌ها که در آخرین بازی خود در هفته چهارم از گرفتن امتیاز مقابل خودروسازان محروم شدند در طول 20 روز تعطیلی لیگ بازی‌های تدارکاتی کمتری نسبت به دیگر حریفان خود داشته و فقط به تمرین مستمر و متوالی بسنده کردند.

کاشانی‌ها نیز که به دلیل حضور تیم ملی در مسابقات جام قهرمانان قاره‌ها از داشتن پنج مهره اصلی خود محروم بودند کمتر از یک هفته است که تمرینات خود را با ترکیب کامل دنبال می کنند. آن‌ها نسبت به حریف سرسخت خود از انگیزه و روحیه نسبتاً بالاتری برخوردارند و هم اکنون با 9 امتیاز در جایگاه دوم جدول رده‌بندی ایستاده‌اند.
*وراميني ها به دنبال ترميم نوار بردها
 
اين هفته تيم واليبال متين ورامين در ورزشگاه شهيد گل‌عباسي ميزبان تيم نوين كشاورز است.

بانكي‌ها كه با سه امتياز در جايگاه دهم جدول رده بندي ايستاده اند با روحيه جنگنده مثال زدنيشان در ورامين مقابل تيمي مي‌‍روند كه جزو مدعيان قهرماني محسوب مي‌شود.

طبق آخرين اطلاعات و اخبار در اين هفته هم محمد موسوي عراقي بازيكن پست دفاع وسط تيم ورامين به دليل مصدوميتي كه در مسابقات جام قاره‌ها برايش بوجود آمد، نمي‌تواند در اين ديدار تيمش را همراهي كند.

وراميني‌ها كه آخرين ديدار خود را كمتر از سه روز قبل مقابل آمل در شرايط نابرابر 3 بر 2 واگذار كرده اند مي‌خواهند با برد حريف هم استاني خود، نوار بردهايشان را ترميم كرده و جبران مافات كنند.

بندرعباسي‌ها با سكان دار جديد در شهر تيم واليبال ميزبان خراسان در هفته ششم ليگ برتر واليبال باشگاه‌هاي كشور ميزبان تيم آلومينيوم المهدي بندرعباس است. بندرعباسي‌ها اين هفته در شرايطي به مصاف مشهدي‌ها مي‌روند كه پس از استعافي "محمدرضا دامغاني" ، "ناصر شهنازي" دستيار ولاسكو، سكان هدايت اين تيم را برعهده گرفته است.

تيم ميزبان خراسان هم در طول مسابقات ليگ تاكنون نتوانسته با توجه به پتانسيل و موجوديتش نتايج خوبي را كسب كند. آن‌ها با هفت اميتاز در مكان هفتم جدول رده‌بندي ايستاده‌اند و براي ماندن در كورس مدعيان كار سختي پيش روي خود دارند.

بندرعباسي‌ها نيز به عنوان قعر نشين اما با انگيزه به مشهد مي‌روند. آن‌ها كه در طول پنج ديدار برگزار شده تا كنون فقط 2 امتياز كسب كرده‌اند، با روحيه خوب و با هدف شكست حريف در زمين حاضر خواهند شد.
 
*مصاف شمالي‌ها و جنوبي‌ها در خطه سبز
 
تيم واليبال بازرگاني جواهري گنبد در هفته ششم مسابقات ليگ برتر واليبال باشگاه‌هاي كشور در حالي به مصاف حريف جنوبي خود مي‌رود كه آخرين ديدارش را با اولين باخت خود در فصل جاري به پايان رساند.

گنبدي‌ها كه در طول فصل جاري چهار بازي نخست خود را به بهترين نحو اجرا كرده و نتايج خوبي به دست آوردند، توانستند با عملكرد فني خود تماشاگران را دوباره به سالن‌ها كشانده و به نوعي با واليبال گنبد آشتي دهند.

تيم شهرداري زاهدان كه براي نخستين بار در تاريخ واليبال اين شهر در ليگ برتر حضور يافته هم اكنون با كسب سه امتياز از مجموع بازي‌ها در مكان يازدهم جدول رده‌بندي ايستاده است.

اگر تركيب زاهداني‌ها همانند ديگر تيم‌هاي حاضر در ليگ قدرتمند و بازيكنانش صاحب نام نيستند ولي آنها با گرفتن يك ست از تيم مدعي و قدرتمند باريج اسانس كاشان در هفته سوم و شكست سه بر صفر سايپا در هفته چهارم نشان دادند كه به هيچ عنوان براي رقباي خود حريف دست‌وپا بسته‌اي نيستند و گنبدي‌ها بايد در خانه خود با شرايط خاصي كه دارد از اين رقيب بي سروصدا و خاموششان بترسند.
 
*سكوت آمل نصيب سايپا شد
 
تيم مدعي كاله آمل در هفته ششم ليگ برتر در سالن پيامبر اعظم ميزبان تيم سايپا ست.

از نكات جالب اين ديدار سكوتي است كه طبق دستور فدراسيوني‌ها در سالن واليبال آمل حاكم است.

اين هفته كاله‌اي‌ها به دليل حواشي كه در ديدار مقابل متين ورامين بوجود آمد مجبور هستند بدون يار سيزدهم خود ميزبان تيم سايپا باشد.

تيم متحول شده سايپا در شرايطي به مصاف حريف خود مي‌رود كه تاكنون با كسب فقط چهار امتياز مكان هشتم جدول رده‌بندي را به خود اختصاص داده است.

شاگردان جوان و كم‌تجربه فرهاد نفرزاده در سكوت كامل و بدون هيچ هيجاني به مصاف ستارگان آملي خواهند رفت.
 
*جدول رده‌بندي ليگ برتر
 
تاكنون مسابقات ليگ برتر واليبال باشگاه‌هاي كشور در سال 1392، شاهد برگزاري 24 ديدار بوده است. مسئولان سازمان ليگ فدراسيون واليبال بر اساس امتيازات و پوئن‌هاي كسب شده از سوي تيم‌ها طبق قانون فدراسيون جهاني واليبال (FIVB) جايگاه تيم‌ها را در جدول رده‌بندي مشخص كرده‌اند كه به شرح زير است؛
 
1     متين ورامين                           10
2     باريج اسانس كاشان                 9
3     پيكان                                       8
4     بازرگاني جواهري گنبد               8   
5     كاله آمل                                   7  
6     شهرداري تبريز                          7  
7     ميزان خراسان                           7  
8     سايپا                                       4  
9     شهرداري اروميه                       4
10   نوين كشاورز                             3  
11   شهرداري زاهدان                       3  
12   آلومينيوم المهدي بندرعباس       2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.