سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه سیاست‌های ناکارآمد "اولاند"؛

"فرانسوی‌"ها در اعتراض به افزایش مالیات‌ها تظاهرات کردند/ درآمد بیش‌تر، "مالیات" کم‌تر!

گروهي از چپ‌گرايان فرانسه در اعتراض به افزايش بي‌رويه ماليات‌ها و سياست "فرانسوا اولاند" که در اجراي سياست‌هاي اقتصادي، پا جاي راست‌گرايان اين کشور گذاشته است، دست به تظاهرات زدند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، شماري از چپ‌گرايان فرانسوي به رهبري "ملانشون" در اعتراض به افزايش ماليات‌ها در فرانسه به خيابان‌ها ريختند.

ملانشون که خود در اين اعتراض خياباني شرکت کرده بود، مي‌گفت ما با اين مخالفيم که فشار بار افزايش ماليات‌ها فقط بر دوش طبقه ضعيف و متوسط جامعه سنگيني کند.

ما خواستار انقلابي در نظام مالياتي کشور هستيم به گونه‌اي که هر کس متناسب با درآمدي که دارد ماليات پرداخت کند.

وي افزود: اکنون وضع کشور ما از نظر مالياتي به گونه‌اي است که شرکت‌هاي بزرگ که درآمد بالايي دارند ماليات اندکي مي‌دهند و برعکس افراد و شرکت‌هاي کم‌درآمد ماليات بيش‌تري پرداخت مي‌کنند.

رهبر چپ‌گرايان فرانسه در بخش ديگري از سخنان خود در همين باره گفت: در فرانسه اوضاع از نظر مالياتي به گونه‌اي رقم خورده است که هر کس درآمد بيش‌تري داشته باشد ماليات کم‌تري پرداخت مي‌کند و برعکس آن نيز صادق است.

وي در همين درباره به هزينه‌اي که مهاجران هر سال بر دولت تحميل مي‌کنند اشاره کرد و گفت: هر سال حدود 85 ميليارد يورو از بودجه عمومي کشور صرف زندگي مهاجران در کشور مي‌شود.

اين درحالي است که اين افراد به علت خودخواهي اجتماعي که دارند حاضر نيستند در تلاش‌هاي کشور براي سروسامان دادن به اوضاع اقتصادي مشارکت جويند.

برخي از شرکت‌کنندگان در اين تظاهرات مي‌گفتند: همه دولت‌هاي سوسياليست همين کار را در اروپا انجام مي‌دهند. در نتيجه ما به خيابان‌ها آمده‌ايم تا با اعمال فشار، دولت را مجبور کنيم از اين طرح فاجعه‌آميز که افزايش بي‌رويه ماليات‌ها است، دست بکشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.