وزير اقتصاد فرانسه اعلام کرد؛ پيش بيني رشد اقتصادي اين کشور براي سال آينده کمتر از حد انتظار خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، پي‌ير موسکويسي وزير اقتصاد فرانسه  گفت: رشد اقتصادي کشور در سال 2014 به 0.9 درصد افت پيدا خواهد کرد اما رشد اقتصادي امسال کشور در همان حد 0.1 درصد باقي خواهد ماند.

فرانسه در برنامه تثبيت اقتصادي خود که در بهار امسال به کميسيون اروپا ارائه کرد، پيش بيني کرده است رشد اقتصادي کشور در سال آينده به 1.2 درصد برسد.

اما اين رقم بعدا مورد ترديد قرار گرفت و حتي خود موسکويسي در ماه ژوييه از کاهش آن خبر داد و گفت: رشد اقتصادي کشور در سال آينده حدود 0.8 درصد خواهد بود.

رشد اقتصادي فرانسه حدود 0.1 درصد پيش بيني شده و اين در حاليست که در سه ماهه دوم امسال ميزان توليد ناخالص داخلي اين کشور حدود 0.5 درصد بود از همين رو انتظار مي‌رفت که رشد اقتصادي کشور در امسال دست کم بيشتر از 0.1 درصد باشد.

وزير اقتصاد فرانسه، در خصوص كسري بودجه اين كشور نيز اعلام کرد؛ انتظار مي‌رود رقم اين شاخص امسال به 4.1 درصد کل توليد ناخالص داخلي اين کشور برسد.

اين رقم بيشتر از 3.7 درصدي است که در بهار امسال براي ميزان کسري بودجه عمومي کشور پيش بيني شده بود. کسري بودجه عمومي فرانسه در سال 2014 نيز قرار است به 3.6 درصد در برابر 2.9 درصد برسد که قبلا پيش بيني شده بود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: رشد ، اقتصاد ، فرانسه ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار