سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش "فشار خون"یکی از عوارض آلودگی صوتی است

صدا یکی از عوامل زیان آور فیزیکی به ویژه در محیط های صنعتی است و یکی از عوارض آلودگی صوتی افزایش فشار خون در انسان است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ کارشناس بهداشت حرفه ای مرکز  بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: چنانچه میزان آلودگی صدا از حد استاندارد کشوری (85 دسی بل در هشت ساعت) بیشتر شود، عوارض و آسیب هایی در بدن انسان مشاهده خواهد شد که یکی از آنها، افزایش فشار خون – به خاطر تحریک عصبی به وجود آمده - می باشد.

مهندس کرمی ها افزود: خستگي شنوايی، وزوز گوش، سوت كشيدن پرده گوش، آسيب به سيستم قلبی ـ عروقی، افزايش فشار خون و افزايش مصرف اكسيژن، برخی از مهمترین عوارض فيزيولوژيكي آلودگی صدا در انسان است.

وی با اشاره به اینکه عوارض فيزيولوژيكي ـ رواني صدا شامل: تأثير بر خواب، تحريك اعصاب، كاهش راندمان و كارايي فرد – در مشاغل فكري و جسماني – می شود، اظهار داشت:  اُفت موقت و دائم شنوایی نیز از عوارض پاتوبیولوژیکی آلودگی صدا  می باشد.

 به گفته این کارشناس، دقت در خريد دستگاه ها و ماشين آلات و تغيير در روش خنك كردن آنها، عدم استفاده از فن هاي پر سر و صدا و نگهداري و تعمير به موقع دستگاه ها؛ برخی از روش های کنترلی صدا در صنعت می باشد. همچنین برای كاهش صوت در منبع و جلوگيري از انتقال صوت می توان از روش هایی نظیر: استفاده از فاصله مناسب از دستگاه ها، ايجاد سر و صداهای اضافه، استفاده از پايه هاي عايق صوت و ميرا كننده ارتعاش و ايزولاسيون منبع صوت استفاده کرد.


انتهای پیام/
برچسب ها: فشارخون ، تغذیه ، استرس ، صوت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.