اوضاع اقتصادی فرانسه سبب کاهش قدرت خرید مردم شده و به دنبال کاهش قدرت خرید، شاخص اعتماد مصرفکنندگان در فرانسه سیر نزولی پیدا کرده است.
بر این اساس، شاخص اطمینان و خوشبینی خانوارهای فرانسوی که نشاندهنده اوضاع اقتصادی و مالی خود و کشورشان است، در ماه نوامبر کاهش یافت.
بر اساس پژوهش ماهانهای که موسسه "سیاسآ" انجام داده است شاخص اطمینان و خوشبینی مصرفکنندگان و خانوارهای فرانسوی در ماه به نوامبر به 72 درصد رسید.
قابل ذکر است، رقم این شاخص نسبت به ماه گذشته 10 درصد افزایش نشان میدهد.
نتایج این پژوهش نشان میدهد تنها 26 درصد خانوارهای فرانسوی درباره اوضاع اقتصادی و مالی خود و کشورشان در آینده ابراز خوشبینی کردهاند.
شاخص پیشبینی و انتظارات خانوارها درباره وضع اقتصادی خود نیز در 12 ماه آینده به 49 درصد رسید که نسبت به ماه گذشته 9 درصد بیشتر شده است.
انتهای پیام/