سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کنترل ایدز وزارت بهداشت:

دسترسی به کیت‌های تشخیص سریع "ایدز" فقط از طریق مراکز درمانی انجام‌پذیر است

دکتر صداقت گفت: دسترسی به کیت‌های تشخیص سریع "ایدز" فقط از طریق مراکز بهداشتی درمانی امکان‌پذیر است و مثبت بودن آزمایش به معنای صددرصد ابتلای فرد به HIV نیست.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ حاضر در محل دکتر عباس صداقت رئیس بیماری کنترل وزارت بهداشت امروز 6 آذر در نشست خبری روز جهانی ایدز گفت:طی چند ماه اخیر برخی از مسائل همچون تحریم باعث شده که برخی از داروهای ایدز دچار کمبود شوند  که با مدیریت به عمل آمده و هماهنگی‌هایی که سازمان غذا و دارو انجام داده واردات این داروها در حال پیگیری است که امیدواریم به زودی کمبود این داروها به طور کامل برطرف گردد.
 
وی به مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری اشاره و افزود: در کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری وجود دارد که افراد می‌توانند شماره تماس آنها را در هر استان از 118 بگیرند و با مراجعه به این مراکز مشاوره‌های لازم را دریافت نمایند، البته اگر هم طی آزمایش مشخص شود که این افراد مبتلا به ایدز هستند این مراکز کلیه خدمات درمانی و مراقبتی را به این افراد ارائه دهند.
 
صداقت به کیت‌های تشخیص سریع ایدز اشاره و تصریح کرد: این کیت‌ها از اول امسال در اختیار معاونت بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار گرفته‌اند که افراد در صورت داشتن رفتارهای پرخطر می‌توانند به مراکز دولتی و خصوص مراجعه کنند و از طریق این کیت‌ها مورد آزمایش قرار گیرند البته باید توجه داشت که این کیت‌ها فقط در مراکز بهداشتی و درمانی وجود دارد و افراد برای استفاده از این کیت‌ها آموزش دیده‌اند.
 
وی با بیان اینکه استفاده خود فرد از این کیت‌ها ممکن است در مواردی که فرد مبتلا نیست آزمایش را مثبت و درصورتیکه فرد مبتلا باشد آزمایش را منفی نشان دهند به همین منظور این کیت‌ها در هیچ داروخانه‌ای وجود ندارد و تنها در اختیار مراکز بهداشتی درمانی قرار گرفته است و در صورت مثبت بودن آزمایش فرد برای تشخیص نهایی از فرد آزمایشات بیشتری گرفته می‌شود.
 
*رونمایی از سایت رسمی کنترل HIV ایدز  

صداقت در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد 89 درصد مبتلایان به ایدز را مردان و 11 درصد زنان را تشکیل می‌دهند که در این بین میزان ابتلا از طریق رفتارهای پرخطر رو به افزایش است به طوریکه این میزان ابتلا در زنان 67 درصد در مردان 33 درصد گزارش شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: 10 آذرماه مراسم روز جهانی ایدز در وزارت بهداشت برگزار می‌شود و در این مراسم از سایت رسمی HIV ایدز رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.