سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همگام با سی و دومین جشنواره فیلم فجر/13

مهدی پاکدل: حس امید با دولت جدید در فضای کشور دمیده شده است

مهدی پاکدل با ابزار امیدواری از ایجاد حس امید با دولت جدید در کشور گفت: مراسم فیلم فجر در میان جشنواره‌های ایرانی یکی از پرافتخارترین جشنواره‌هاست.

مهدی پاکدل، بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: جشنواره سی و دوم رویکرد جدیدی خواهد داشت که با تعقل، نکته‌سنجی و مدیریت قوی "علیرضا رضاداد" می‌تواند به جشنواره متفاوت و پرامیدی تبدیل شود.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم فجر در ایران یکی از مهم‌ترین و با اعتبارترین جشنواره‌هاست که می‌تواند آنرا ملی‌ترین مراسم نامید و به نظر می‌رسد جشنواره سی و دوم نسبت به سال‌های گذشته چشم‌انداز بسیار روشنی دارد.
 
پاکدل عنوان کرد: البته شاید سطح کمی و کیفی جشنواره ما پایین‌تر سطح جهانی باشد اما با این اوصاف بازهم آثار ایرانی در جهان از اعتبار خاصی برخوردارند و می‌توان با مدیریتی پویا و قوی‌تر این جشنواره را به سطح بین‌المللی رساند.
 
این بازیگر تصریح کرد: جشنواره امسال قطعاً با تقاوت‌های چشم‌گیری همراه خواهد بود زیرا بعد از روی کارآمدن دولت جدید حس امیدی در کشور دمیده شده است. هر دولتی نگرش خاص خود را به فیلم‌های سینمایی و سینما دارد و امیدوارم دولت جدید با نگرشی جدید به کار خود ادامه دهد.
 
وی همچنین ادامه داد: هر دولتی رویکرد فرهنگی خاص خود را دارد. در دولت گذشته تقریباً کار سینما و تئاتر تعطیل بود و فعالیت خاصی نداشتند اما امیدوارم در دولت جدید شرایط بهتری حکفرما شود و با تغییر دولت شرایط فرهنگی نیز تغییر کند.
 
وی خاطرنشان کرد: دخالت سیاست در هنر امری طبیعی است در هر دولتی پستی به نام وزیر فرهنگ و ارشاد وجود دارد  و این لزوم بودن سیاست در کنار هنر را می‌رساند. در همه جای دنیا نیز فیلم‌ها مطابق با سیاست آنها و آثار سفارشی و خاص ساخته می‌شود که این امر بسیار مهم تلقی می‌شود.

انتهای پیام/ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.