سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دارویی اثر بخش برای "سالمندان افسرده"

دانشمندان دریافته‌اند که ورزش بویژه در سنین جوانی باعث جلوگیری از بروز "افسردگی" در سالمندی می‌شود و در واقع اثر خود را در سال‌های بعد نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران دریافته‌اند که ورزش به طور متوسط نیم ساعت در هر روز می‌تواند به پیشگیری از ابتلا به افسردگی درسال‌های بعدی منجر شود.

گفتنی است: براساس تحقیقات صورت گرفته به مدت ۲۶ سال توسط دانشمندان این نتیجه بدست آمده است که افسردگی ارتباط مستقیمی با کم ورزش کردن در افراد دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ ورزش کردن نه تنها باعث درمان افسردگی می‌شود بلکه می‌تواند نقش پیشگیرانه در ابتلا به افسردگی درسال‌های بعد در فرد داشته باشد.

پزشکان دریافته‌اند؛ که افرادی که در سنین جوانی ورزش می‌کنند، کمتر احتمال دارد که در سنین میانسالی و یا حتی سالمندی به افسردگی دچار شوند.

پزشکان به افراد حتی با وجود مشغله‌های فراوان انجام ورزش به اشکال مختلف مانند قدم زدن، پیاده روی، باغبانی، ورزش سبک و روش‌هایی از این دست را توصیه می‌کنند.

لازم به ذکر است: که افراد مبتلا به افسردگی براساس پژوهش‌های انجام شده بیشتر مستعد ابتلا به بیماری زوال عقل، پارکینسون درد مزمن و حتی سکته مغزی به نسبت سایر افراد هستند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.