دانشمندان دریافته‌اند که وجود قارچ، کپک و آلودگی‌ در محل سکونت و کار می‌تواند به روی سلول‌های مغز تاثیر مخرب گذاشته و سبب ابتلا به پارکینسون در آنها شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران به تازگی دریافته‌اند که وجود رطوبت، نم و کپک در مکان های مسکونی می‌تواند باعث بالا رفتن خطر ابتلا به پارکینسون در افراد شود.

گفتنی است: براساس تحقیقات بدست آمده، قارچ‌ها می‌توانند باعث تغییرات در نحوه عملکرد مواد شیمیایی داخل مغز افراد شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ براساس جدیدترین نتایج بدست آمده، بخار منتشر شده از سوی مواد کپک‌زده و قارچ ها می‌تواند بر روی ژن‌ها تاثیر گذاشته باعث تداخل در ماده شیمیایی دوپامین در افراد شود.

بررسی ها نشان می‌دهد؛ دوپامین نوعی ماده شیمیایی است که توسط سلول‌های عصبی برای ارسال پیام به دیگر سلول‌های عصبی در مغز افراد تولید می‌شو و در افراد مبتلا به پارکینسون این ماده شیمیایی دچار کاهش می‌شود.

دانشمندان امیدوار هستند که از این یافته جدید در جهت کمک به بیماران مبتلا به آسم، آلرژی و همین طور پارکینسون استفاده کنند.

در بیماری پارکینسون به دلیل کاهش سطح دو پامین سلول‌های عصبی در ارسال پیغام‌های مغزی به سلول‌های مختلف دچار اختلال و مشکل می شوند.

بسیاری از بیماران مبتلا به پارکینسون دچار علائمی مانند افسردگی ، خواب آلودگی ، جنبش و سفتی عضلات به صورت غیر ارادی و همین طور مشکل در بلع غذا نیز هستند.درمان کلی برای این بیماری وجود ندارد و داروها تنها اثرات موقت در بهبود شرایط بیماری دارند.بیماری پارکینسون در مردان 1.5 برابر بیشتر از زنان است.

پژوهشگران تمیزی مکان های زیستی و از بین بردن قارچ‌ها و کپک‌ها را از عوامل مهارکننده پیشرفت این بیماری می‌دانند.


انتهای پیام/



برچسب ها: لرزش ، آلودگی ، کپک ، مغز ، آسم ، آلرژی ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.