سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پس از پایان جام جایزه بزرگ فیلا؛

خیرآبادی:نتایج فرنگی کاران آذربایجان بی سابقه بود/محمد بنا از هر نظر بهترین است

سرمربی ایرانی تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان گفت:کسب 10 مدال رنگارنگ در مسابقات جام جایزه بزرگ باکو افتخاری بی سابقه بود که فرنگی کاران آذربایجان با عملکرد درخشان خود به آن رسیدند.

جمشید خیرآبادی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود:همان طور که از قبل هم گفته بودم حضور پرقدرت در جام جایزه بزرگ فیلا از برنامه های اصلی ما در چند ماهه گذشته بود و به هیمن منظور با نفرات سوم و چهارم خود در جام ملت های اروپا شرکت کردیم.
 
وی ادامه داد: در هرصورت با توجه به این که این تورنمنت برای ما اهمیت ویژه ای داشت سعی کردیم بیشتز از نفرات اصلی خود استفاده کنیم که خوشبختانه بچه ها با کشتی های قابل قبول خود باعث شدند یک نتیجه بی سابقه را در پایان مسابقات کسب کنیم.
 
خیر آبادی درباره سطح رقابتهای جام جایزه بزرگ باکو اظهار داشت :درست است ما در این مسابقات به 5 مدال طلا رسیدیم اما به هیچ عنوان سطح رقابتها پائین نبود چرا که بسیاری از عنوانداران جهان ،اروپا و آسیا در این تورنمنت حضور داشتند و همین موضوع جذابیت کشتی ها را دو چندان کرده بود.
 
وی افزود:البته این قدرت واقعی تیم کشتی فرنگی آذربایجان نیست هدف اصلی ما موفقیت در رقابتهای جام جهانی امسال است که برنامه ریزی لازم را برای حضور در این مسابقات از ماهها پیش انجام داده ایم.
 
 سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان درباره عملکرد کشتی گیران ایرانی تیمش نیز گفت: در وزن 84 کیلو گرم سامان طهماسبی واقعاً بی نقص و جنگنده کشتی گرفت او در رقابت فینال در همان ابتدای مسابقه توانست حریفش را با امتیاز فنی شکست دهد و به مدال طلا برسد.در وزن 120 کیلو گرم نیز صباحی شریعتی که از شاگردان قدیمی خودم در سنندج است او در عین جوانی بسیار دیدنی کشتی گرفت و با اقتدار به مدال طلا رسید.شریعتی را پس از مدت ها دوری از میادین دوباره احیاء کردیم و مطمئن باشید از این پس بیشتر از وی خواهید شنید.
 
مربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در بازی های المپیک لندن با اشاره به بازگشت دوباره امید نوروزی به میادین تاکید کرد:هر چند امید نوروزی به یک وزن بالاتر آمده بود و حدود 15 ماه هم از میادین دور بوده اما بازگشت او به میادیم با کسب یک مدال برنز در مسابقات جام جایزه بزرگ باکو بسیار امیدوار کننده بود.از این که امید تصمیم گرفته دوباره کشتی بگیرد خیلی خوشحال هستم و مطمئنم وی هر گاه که خودش بخواهد صاحب مدال جهان خواهد شد.
 
خیر آبادی در خاتمه درباره ارتباطش با محمد بنا گفت: من همیشه با افتخار گفته ام شاگرد محمد بنا هستم،در حال حاضر شرایط طوری رقم خورده که ما نمی توانیم کنار هم باشیم اما این موضوع دلیل نمی شود که ارتباط ما خوب نباشد هرچند برخی ها دوست دارند اخباری غیر از این را انعکاس دهند. در هرصورت بنا از هر نظر بهترین است و به اعتقاد من اگر علاقه مندان به کشتی دوست دارند تیم ایران  باردیگر در میادین مختلف به موفقیت برسد باید شرایط بازگشت او را فراهم آورند.

انتهای پیام/
برچسب ها: خیرآبادی ، کشتی ، فیلا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.