سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید"پمپ های پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی" به اتمام رسید

رئیس هیئت مدیره شركت پمپ هاي صنعتي ايران، گفت: حدود300 دستگاه از پمپ هاي صنعتي فاز 14 عسلويه در داخل کشور ساخته شده به طوري بيش از 50 درصد اين پمپ تحويل داده شده است.

مهدی فرج پوروند رئیس هیئت مدیره شركت پمپ هاي صنعتي ايران، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با تاکید براینکه هم اکنون انواع مختلف پمپ های نفت و گاز و پتروشیمی در داخل کشور طراحی و ساخته می شود افزود: شرکت پمپ های صنعتی ایران درصدد این است که صنعت نفت کشور را به خودکفایی کامل برساند.

وی گفت: شرکت پمپ های صنعتی ایران دارای هفت واحد، از جمله طراحی و مهندسی، مدلسازی و قالب سازی، ریخته گری، ماشین کاری، آزمایشگاه و واحد جوشکاری است.
رئیس هیئت مدیره شركت پمپ هاي صنعتي ايران، افزود: پمپ های صنعتی طرح توسعه پالایشگاه تهران برای نخستین بار توسط این شرکت طراحی، ساخت و نصب شد.

وی با اشاره به اینکه تمامی پمپ های فاز 14 عسلویه نزدیک 300 دستگاه توسط این شرکت ساخته شد افزود: شرکت پمپ صنعتی ایران در اوج تحریم های اقتصادی غرب علیه کشور موفق به ساخت این پمپ ها شد به طوری که بیش از 50 درصد پمپ ها تحویل داده شده و مابقی در مرحله تست و تحویل قرار دارند.

فرج‌پوروند خاطرنشان کرد: شاید فاز 14 عسلویه نخستین پالایشگاه در منطقه باشد که با پمپ های صددرصد ساخت داخل راه اندازی خواهد شد. 

وی همچنین اظهار داشت: ساخت 200 دستگاه پمپ فاز 21و20 به این شرکت واگذار شده است تا جایی که هم اکنون 120 دستگاه پمپ آماده تحویل و مابقی در حال ساخت است.

رئیس هیئت مدیره شركت پمپ هاي صنعتي ايران تاکید کرد: همچنین در حال ساخت حدود 200 دستگاه پمپ برای پالایشگاه ستاره خلیج فارس هستیم که از این تعداد 60 دستگاه آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت پمپ های پالایشگاهی در کشور کاملا بومی سازی شده است افزود: در حال حاضر هیچ گونه وابستگی برای تامین قطعات به خارج از کشور در این زمینه وجود ندارد و هر نوع واردات پمپ به داخل مطلقا توجیه اقتصادی برای کشور به همراه نخواهد داشت.

فرج‌پوروند خاطرنشان کرد: به رغم اینکه حمایت های خوبی از سوی مدیران فازهای پارس جنوبی از تولیدات داخلی می شود ولی متاسفانه شاهد هستیم که بعضی از پیمانکاران همچنان پمپ های درجه سه چینی را وارد کشور می کنند. این در حالیست که تمام این پمپ ها با کیفیت عالی در داخل کشور ساخته می شود. برای مثال پمپ های صنعتی OHT را با EDITION استاندارد 610 که در ایران ساخته می شود متاسفانه برخی از پیمانکاران همین پمپ ها را با EDITION 8و7 وارد کشور می کنند.

رئیس هیئت مدیره شركت پمپ هاي صنعتي ايران، اظهار داشت: ساخت پمپ های پروپان مایع جزء اولویت اساسی این شرکت بوده قرار است پروپان مایع را در دمای منهای 55 سانتیگراد پمپاژ کند که جزء پمپ های، های تک صنعت نفت است و کار طراحی و ساخت اینها به اتمام رسیده است.

وی یادآور شد: در شرایطی که شرکت های خارجی بابت فروش این پمپ ها به ایران قرارداد بسته و پول دریافت کرده اند اما به بهانه تحریم از دادن آنها خودداری کردند و فکر می کردند بدین وسیله می توانند اختلالی در فعالیت های عسلویه بوجود آورند ولی موفق نشدند و شرکت پمپ صنعتی ایران با تلاش شبانه روزی مهندسان و متخصصان داخلی موفق به ساخت این گونه پمپ ها در کشور شد.

 فرج‌پوروند تصریح کرد: هم اکنون قرارداد ساخت این پمپ ها با فاز 14 عسلویه و 18و 17 بسته شده همچنین برای ساخت پمپ های فاز 21 و 20   در حال مذاکره هستیم. این پمپ ها با نیتروژن مایع در دمای منهای 196 درجه سانتیگراد تست خواهد شد تا از نظر امنیت و ایمنی کار، اطمینان حاصل شود.

رئیس هیئت مدیره شركت پمپ هاي صنعتي ايران، اظهار داشت: بعد از تحویل پمپ های عسلویه از ظرفیت خالی کارخانه برای ساخت و تحویل پمپ پالایشگاههای کشورهای خارجی استفاده خواهیم کرد. یقین دارم که به زودی پمپ های ایرانی با فرهنگ و توان ایرانی در پالایشگاههای خارجی عرض اندام خواهند کرد ما مطمئن هستیم که ایران را با توجه به ذخایر عظیم نفت و گاز به یک قطب صنعتی تولید و صادرات در دنیا تبدیل کنیم و امیدواریم که دنیا کشورمان را در کنار سایر محصولات تولیدی همچون زعفران و فرش ایرانی با پمپ های صنعت نفت بشناسد. 
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 350 نفر نیروی متخصص و مجرب به صورت مستقیم در این شرکت مشغول فعالیت هستند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.