توسعه زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی علاوه بر کاهش خام فروشی و اشتغال پایدار، منجر به متنوع سازی سبد تولید محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران خواهد شد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی نهمین نمایشگاه بین‌المللی اصفهان پلاست، علی شالباف افزود: بر این اساس ، توسعه صنایع تکمیلی صنعت پتروشیمی ، منجر به افزایش تعداد بازارهای هدف پتروشیمی ایران در چهار گوشه جهان خواهد شد.

شالباف یکی از راهکارهای خنثی سازی آثار تحریم‌های نفت و پتروشیمی کشور را توسعه صنایع تکمیلی عنوان کرد و افزود: از این رو درکنار سیاست‌های کلان دولت، برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در توسعه کمی و کیفی صنایع تکمیلی پتروشیمی، نقش غیرقابل انکاری دارد.

وی در ادامه به به برگزاری نهمین نمایشگاه بین‌المللی اصفهان پلاست اشاره کرد و گفت : این نمایشگاه با استقبال و حضورشرکت های بزرگ پتروشیمی داخلی و خارجی و تولیدکنندگان و فعالان صنایع تکمیلی پتروشیمی؛ 15 تا 18 آبان ماه درشهر اصفهان برگزار می شود.

شالباف اضافه کرد: در این نمایشگاه بیش از 120 شرکت داخلی و نمایندگان شرکت های خارجی از کشورهای آسیائی و اروپائی؛ نوین ترین و جدید ترین کالاها ، تولیدات ، صنایع ، تجهیزات و خدمات خود را ارائه و در معرض دید علاقمندان قرار خواهند داد .

مدیر اجرایی نهمین نمایشگاه بین‌المللی اصفهان پلاست گفت : صنایع ،کالاها و خدمات این نمایشگاه ، در5 گروه کالائی؛ مواد اولیه، ماشین آلات و تجهیزات پلیمری،محصولات ساخته شده و نیمه ساخته،خدمات فنی و مهندسی،کامپوزیت‌های پلیمری ارائه خواهد شد که هر گروه نیز خود ، دارای ده ها زیرمجموعه کالائی است.

وی خاطر نشان کرد : در نهمین نمایشگاه بین‌المللی اصفهان پلاست شرکت‌های بزرگ و مطرح کشور از جمله هلدینگ خلیج فارس، شرکت بازرگانی پتروشیمی ، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی خوزستان، پتروشیمی اروند، شرکت طراحی و مهندسی و تامین قطعات و مواد شیمیایی صنایع پتروشیمی (اسپک) ، پتروشیمی بندرامام ، پتروشیمی تبریز و انجمن‌ها و تشکل‌های تخصصی صنعت پتروشیمی، پلاستیک و سایر صنایع تکمیلی پتروشیمی و پلیمری حضور دارند.

شالباف با بیان اینکه نهمین نمایشگاه اصفهان پلاست امسال در فضایی به مساحت بیش از 10 هزار مترمربع برگزار خواهد شد گفت:در حاشیه این نمایشگاه چندکارگاه‌ تخصصی و آموزشی نیز برگزار خواهد شد .

شالباف افزود : برگزاری چنین نمایشگاه‌های معتبری در ایران که با نمایشگاه‌های منطقه خاورمیانه همچون عرب پلاست و پلاست ترکیه رقابت می کند ، موجب توسعه و رشد صنایع تکمیلی پتروشیمی کشور و افزایش توان رقابتی آن با برخی از شرکتهای پتروشیمی منطقه همچون عربستان سعودی و ترکیه خواهد شد

مدیر اجرایی نهمین نمایشگاه بین‌المللی اصفهان پلاست اضافه کرد: از سوی دیگر برگزاری این چنین نمایشگاه‌هایی زمینه را برای افزایش صادرات محصولات تکمیلی ونهایی پتروشیمی و پلیمری ایران به کشورهای منطقه همچون عراق، پاکستان، کشورهای آسیای میانه، حوزه قفقاز و منطقه خلیج فارس فراهم می کند.

علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی نمایشگاه به نشانیhttp://www.isfahanplast.ir مراجعه و یا با شماره تلفن (10 خط) 26206727-021 ستاد برگزاری نمایشگاه تماس حاصل فرمایند .

برچسب ها: نمایشگاه ، اصفهان ، پلاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار