سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گسترش بی سابقه فقر و بي خانماني در انگليس

موسسات خيريه در انگليس هشدار مي دهند بي خانماني و فقر در اين کشور رو به افزايش است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ موسسه خيريه حامي بي خانمانها موسوم به شلتر(سرپناه) در جديدترين گزارش خود اعلام کرد شمار انگليسيهاي بي خانمان به بالاترين رقم رسيده است. اين موسسه در يک سال گذشته بيش از يکصد و هفتاد هزار درخواست کمک دريافت کرده است که در مقايسه با سال گذشته ده درصد افزايش را نشان مي دهد.

هم اکنون دست کم چهارصد هزار نفر در انگليس بي خانمان هستند. موسسه خيريه ديگري نيز پيش از اين گزارش داده بود شمار روز افزوني از انگليسيها کارتن خوابند. آمارهاي رسمي نيز حاکيست بيش از هشتاد هزار کودک در انگليس عيد سال نو را بدون سرپناه و در شرايط بسيار نگران کننده خواهند گذراند. در همين حال انديشکده معتبر انگليسي « مرکز عدالت اجتماعي » درباره افزايش هزينه زندگي در اين کشور هشدار داده است.

به گفته اين مرکز، افزايش هزينه ها سبب شده است مردم بيش از پيش بدهکار شوند به طوري که ديگر نمي توانند بدهي خود را بازپرداخت کنند. مطالعات مرکز عدالت اجتماعي نشان مي دهد مجموع بدهيهاي مردم در انگليس يک تريليون و چهارصد ميليارد پوند است که تقريبا برابر با توليد ناخالص داخلي اين کشور است. بر اساس مطالعات اين مرکز، چهار ميليون خانواده در انگليس پس اندازي کافي براي بازپرداخت اقساط وام مسکن ندارند. به طور متوسط هر خانواده در انگليس بيش از پنجاه و چهل هزار پوند است که در مقايسه با يک دهه پيش تقريبا دو برابر شده است. در انگليس هر سال هزاران نفر به علت ناتواني در بازپرداخت اقساط مسکن، خانه خود را از دست مي دهند. 

انتهای پیام / 
برچسب ها: گسترش ، فقر ، انگلیس ، هانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.