سي‌ان‌ان: اميد زيادي به حصول توافق در مذاکرات ژنو وجود دارد

شبکه خبري سي‌ان‌ان اعلام کرد دور جديد مذاکرات درباره برنامه هسته‌اي ايران امروز(چهارشنبه) در ژنو سوئيس در حالي آغاز مي‌شود که اميد زيادي درباره حصول يک توافق موقت وجود دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ سي‌ان‌ان گزارش داد سه روز مذاکره قبلي در اوايل اين ماه بدون آنکه توافقي حاصل شود پايان يافت اما نشانه‌هاي تازه‌اي از طرف ايران ارسال شده است که حاکي است تهران آماده مصالحه بر سر يکي از مسائل اصلي مورد اختلاف باشد. اين مسئله اين است که آيا جهان حق ايران را در زمينه غني‌سازي اورانيوم به رسميت خواهد شناخت يا خير. 

سوزان رايس مشاور امنيت ملي آمريکا درباره موضوع مذاکرات ژنو گفت:«اين توافق، اگر حاصل شود ، کل پيشرفت برنامه هسته اي ايران را متوقف خواهد کرد و در برخي جنبه هاي مهم آن را براي يک دوره شش ماهه اوليه عقب خواهد راند. در حالي که برخي جنبه هاي برنامه هسته اي عقب خواهد رفت، هر کاري هم که آنها بکنند تحت نظارت خواهد بود. اين گامي اوليه براي يک دوره شش ماهه خواهد بود که هدفش فراهم آوردن فرصت و فضايي براي مذاکرات جامع تر درباره يک موافقت نامه نهايي خواهد بود. اين موافقت نامه نهايي تضمين خواهد کرد که ايران نتواند به سلاح هسته اي دست يابد.»

سي ان ان افزود در حالي که گفتگوهاي ژنو به زودي آغاز مي شود از لندن خبر مي رسد که ديويد کامرون نخست وزير انگليس روز سه شنبه تلفني با حسن روحاني رئيس جمهور ايران گفتگو کرده است. اين نخستين بار است که در بيش از يک دهه گذشته نخست وزيري از انگليس با يک رئيس جمهور از ايران تماس تلفني برقرار کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: سی ان ان ، ژنو ، نشست ، ایران ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار