سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین رهبر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اجرای حدود در ملاء عام امری ضروری برای مقابله با زورگویی است

عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم گفت: دستگاه قضایی باید افرادی را که مرتکب چنین جنایاتی از جمله زورگویی می‌شوند، برای مردم عبرت قرار دهد و اجرای حدود در ملاء عام از ضروری ترین این اقدامات است.

حجت الاسلام و المسلمین "محمدتقی رهبر" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مجازات زورگویی در قانون اسلامی گفت: زورگویی به غیر از جرم شخصی از یک عنوان مجرمانه نیز برخوردار است که این امر دارای ضوابط مختلف حقوقی و کیفری است که در قانون به آن‌ها اشاره شده و نوع آن وابسته به کیفیت زورگویی است.
 
وی در ادامه با اشاره به راه‌های پیشگیری از جرم گفت: در جامعه جرم و زورگویی بسیار زیاد است و این در حالیست که انسان‌ها با تمسک به عقاید دینی می‌توانند مانع از انجام برخی کارهای غیر اخلاقی و خلاف قانون در جامعه شوند.
 
عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم تصریح کرد: مسائل و فشارهای اقتصادی نیز سبب ارتکاب به جرم شده که این امر در افزایش جرم نیز موثر بوده، اما تمام علت نیست.
 
رهبر ادامه داد: ایمان، فرهنگ سازی، تربیت و بهبود مسائل اقتصادی می‌تواند مانع از پیشگیری جرم در جامعه شود.
 
وی اظهار داشت: دستگاه قضایی باید افرادی را که مرتکب چنین جنایاتی از جمله زورگویی می‌شوند، برای مردم عبرت قرار دهد که اجرای حدود در ملاء عام از ضروری ترین این اقدامات است.
 
عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم در پایان خاطرنشان کرد: باید اتاق فکری متشکل از کلیه دستگاه‌های اجتماعی، فرهنگی، قضایی و ... ایجاد شود تا بتوان برنامه جامعی برای پیش‌گیری از وقوع جرم پیش‌بینی کرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: حقوقی ، قضایی ، رهبر ، پلیسی ، جرم ، زورگیری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.