سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی:

ایجاد تحول در "آموزش پزشکی" با توجه به نیازهای روز ضروری است

رییس مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی گفت: ایجاد تحول در آموزش پزشکی با توجه به نیازهای روز ضروری است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب­دا؛ دکتر نادر ممتازمنش با بیان این مطلب در سومین همایش مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش دانشگاه های علوم پزشکی کشور (EDC وEDO ) گفت: اکنون زمان آن رسیده است که در بحث آموزش های پزشکی تحولاتی ایجاد شود زیرا دیگر با مدل های قدیمی نمی توان آموزش و ارزیابی پزشکی را انجام داد.

وی افزود: باید گفت در طول 25 سال گذشته که مراکز مطالعات و دفاتر توسعه و ایجاد معاونت آموزش پزشکی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می گذرد حداکثر استفاده از ظرفیت ایجاد این دفتار برای ارتقای کیفیت آموزش پزشکی نشده است.

وی ادامه داد: البته فاکتورهای بسیاری در بحث آموزش پزشکی موثرند ولی می توان تاثیرات بیشتری از آنچه تاکنون بوده بر روی فعالیت های آموزشی گذاشت و این فعالیت های نیاز به بازنگری دارند.

دکتر ممتازمنش در ادامه مهم ترین اولویت های آینده آموزش پزشکی را چنین برشمرد: آموزش مبتنی بر پیامد، آموزش مهارت های رهبری و مدیرت آموزشی، آموزش و پایش اصول اخلاق خرفه ای، توسعه شبکه الکترونیکی مراکز مطالعات، تقویت و توسعه آموزش الکترونیکی و کنترل کیفیت و اعتباربخشی.

گفتنی است این همایش امروز و فردا با حضور اعضای هیأت علمی و دست اندرکاران مراکز مطالعات و دفتار توسعه آموزش دانشگاه های علوم پزشکی در محل سالن اجتماعات امام جواد (ع) ستاد وزارت بهداشت برگزار می شود.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.