سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست مسئولان ليبيايي براي خروج شبه نظاميان از شهر مصراته

در پي کشته شدن دهها تن از تظاهرکنندگان در طرابلس پايتخت ليبي به دست شبه نظاميان مسلح اهل مصراته ، ‌مسئولان محلي شهر « مصراته » شامگاه يکشنبه از همه شبه نظاميان اهل اين شهر که در پايتخت ليبي حضور دارند ، خواستند ظرف 72 ساعت اين شهر را ترک کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛‌ مسئولان محلي شهر مصراته ، در شرق طرابلس ، شامگاه يکشنبه در بيانيه اي اعلام کردند : « سران ، مسئولان و فرماندهان شورشيان سابق شهر مصراته ، تصميم دارند همه شورشيان سابق اين شهر (متعلق به هر گروهي که باشند) که در حال حاضر در طرابلس حضور دارند ، ظرف 72 ساعت عقب نشيني کنند.»

براساس اين بيانيه ، اين درگيري ها ناشي از يک طرح از پيش آماده است تا وجهه اين شهر را خدشه دار کند و اين طور به نظر برسد که مصراته مانع بازسازي کشور مي شود.روز جمعه يک گروه شبه نظامي اهل مصراته در محله « غرغور » در جنوب طرابلس ، به سمت تظاهرکنندگاني که به طور مسالمت آميز خواستار خروج اين گروه از پايتخت بود ، تيراندازي کردند.

اين تظاهرات سپس به درگيري هاي مسلحانه تبديل شد. در اين درگيري ها بيش از 40 تن کشته شدند. پس از سرنگوني رژيم معمر قذافي در اکتبر 2011 اين درگيري ها مرگبارترين خشونت ها در طرابلس به شمار مي رود.

روز شنبه نيز شبه نظاميان ديگر مصراته براي کمک به اين گروه وارد عمل شدند که به درگيري هاي ديگري در ورودي طرابلس انجاميد.وزارت دفاع ليبي روز يکشنبه دستور داد خانه هايي که شبه نظاميان در آنجا مستقر هستند ، تخريب شود ؛ اما دولت کمي بعد اين تصميم را لغو کرد.

ساکنان طرابلس به طور مرتب به حضور گروههاي مسلح در اين شهر اعتراض دارند. اين گروهها که از جاهاي مختلف به اين شهر آمده اند در آزادسازي طرابلس از دست نيروهاي قذافي در اوت 2011 شرکت داشتند ، اما به علت نبود پليس و ارتش هنوز پايتخت را ترک نکرده اند.

انتهاي پيام / 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.