يک مقام ارشد ارتش آمريکا روز يکشنبه اعلام کرد ارتش اين کشور در حال تدارک برنامه آموزش پنج تا 7 هزار نيروي امنيتي و نيروهاي ويژه ليبي است که وظيفه مقابله با فعاليتهاي تروريستي را به عهده خواهند داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگـزاري رويترز ، دريادار "ويليام مک ريون William McRaven " که فرماندهي نيروهاي عمليات ويژه ارتش آمريکا را به عهده دارد با اعلام اين مطلب افزود برنامه مذکور مورد بحث و بررسي است. وي از ارائه جزئيات بيشتر در اين باره خودداري کرد.

 "مک ريون" افزود: به اعلام اين نکته بسنده مي‌کنم که اين تلاشها در غالب برنامه‌هاي متعارف خواهد بود و بر اساس آن بين 5 تا 7 هزار نيروي ويژه ليبي آموزش خواهند ديد. همچنين بخشي از برنامه به صورت تکميلي خواهد بود که بر اساس آن شماري از نيروهاي ويژه آنها براي مبارزه با فعاليتهاي تروريستي آموزش خواهند ديد. وي در ادامه گفت اين احتمال نيز وجود دارد که نيروهاي ليبي در آمريکا آموزش داده شوند. 

در حالي که دو سال از سرنگوني معمر قذافي در ليبي مي‌گذرد، دولت اين کشور در برقراري نظم هنوز با مشکل روبرو است و گروههاي افراطي و شبه نظامي تا کنون از تحويل سلاحها خودداري کرده‌اند. طرابلس نيز اخيرا صحنه درگيري هاي خشن و خونين بوده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار