سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به زودی توسط سوره مهر به سومین چاپ خود می‌رسد؛

آموزش درسهای بازیگری توسط برنده جایزه اسكار

"بازیگری در سینما" عنوان كتابی است از مایكل كین(برنده جایزه اسكار) با ترجمه محمدباقر قهرمانی كه با همكاری سعید كشن‌فلاح به ترجمه رسیده، به زودی توسط سوره مهر به سومین چاپ خود می‌رسد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از سوره مهر،.محتوای بیشتر درسها و فصل‌ها تجربی بوده و در آن تلاش شده است تا با انتقال تجربه‌های كاری، خواننده را به همذات‌پنداری وا داشته و به فهم درسهای كتاب كمك ‌كند.
 
مایكل كین بازیگر شهیر جهانی و برنده جایزه اسكار با تجربه نقش‌آفرینی در بیش از صد فیلم، فنون و رموز حضور موثر در مقابل دوربین را در كتاب بازیگری سینما برای علاقمندان به بازیگری در مقابل دوربین نوشته است.
 
كین در این كتاب با نگاهی روانشناسانه و كاربردی جنبه‌های گوناگون خلق شخصیت باورپذیر و ماندگاری در عرصه تولید فیلم را توضیح می‌دهد.

نویسنده در فصل نخست كتابش به تعریف و شناختی بازیگری در سینما پرداخته و آن را از جنبه‌های گوناگون در سینماهای صامت، محرك، كمدی و حادثه‌ای بررسی می‌كند.
 
آمادگی در بازیگری درسهای جدی كتاب است كه نویسنده در آن از بازیگرانی می‌گوید كه از رفتن جلو دوربین وحشت دارند اما پس از آمادگی و آموزشهای لازم به بازیگران جدی و حرفه‌ای در حوزة سینما و رسانه‌ای تصویری تبدیل می‌شوند.
 
فیلمبرداری استریو و یا در محل ویژه برای فیلمبرداری تجربه‌های زیبای دیگر نویسنده است كه در آن به تفاوتهای فیلمبرداری در استدیو و فضای باز اختصاص دارد. رفتن در جلو دوربین قبل از آغاز فیلمبرداری درس است كه نویسنده آن را برای یك بازیگر لازم می‌داند تا هنگام فیلمبرداری با آمادگی كامل به صحنه فیلمبرداری رفته باشد.
 
بازیگری و رسیدن به كارگردانی یا رفتار درست با كارگردان تا تبدیل شدن به یك ستاره سینما پایان «كتاب درسهای یك بازیگر» است كه در آن نویسنده ضمن ذاتی بودن برخی موفقیتهای بازیگری، اصل را بر تجربه و مطالعه می‌گذارد كه می‌تواند افقهای بهتر و بازتری را برای بازیگر رقم بزند.

انتهای پیام/ص
برچسب ها: کتاب ، ادبیات ، نویسنده ، چاپ ، درس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.