سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای قصه‌گویی در 12 مدرسه تهران به مناسبت هفته کتاب

یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دفتر مطالعات، برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی اجرای قصه‌گویی در 12 مدرسه شهر تهران است.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، ناهید مهدوی نویسنده و کارشناس و مجری برنامه قصه‌گویی در مدارس شهر تهران دراین ‌اره گفت: این برنامه با هدف ایجاد انگیزه برای کتابخوانی با قصه و بازی‌های سنتی ایرانی اجرا می‌شود و ما کودکان و نوجوانان را به صورت غیرمستفیم با کتابخوانی آشنا می‌کنیم.
 
وی با اشاره به موفقیت این طرح در سال‌های گذشته، اظهار کرد: مدت‌هاست با این شیوه در مدارس برنامه اجرا می‌کنم و مهارت‌های زندگی را با قصه و بازی به کودکان آموزش می‌دهم و از آن جایی که مطالعه نیز یکی از مهارت‌های زندگی است، این عادت را در کنار مولفه های مثبت دیگری چون اعتماد به نفس، غلبه بر ترس و ... به آن ها یادآوری می‌کنم.
 
مهدوی یکی از برنامه‌های دیگر خود را در این زمینه آموزش مربیان و مادران دانست و اظهار کرد: به اعتقاد من مادران و مربیان در رشد و تفکر کودکان بسیار اثرگذار هستند و از این رو اگر بخواهیم عادت به مطالعه را در کودکان گسترش دهیم باید به سراغ مادران برویم.
 
بنابر این خبر، اجرای قصه‌گویی در 12 مدرسه تهران طرحی است که به همت ناهید مهدوی و با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر سال برگزار می‌شود و ضمن آن کتاب‌هایی به صورت رایگان درباره مهارت‌های زندگی، آموزش مربیان و مادران، بازی‌های سنتی ایرانی و ... اهدا می‌شود.
 
این برنامه در کنار برگزاری دومين همايش نويسندگان ايران، تبليغ چهره به چهره كتاب: آشنايي با شاعران و نويسندگان،‌ تصويرگران و آثارشان (با حضور برگزيدگان كتاب فصل و كتاب سال جمهوري اسلامي ايران در حوزه كودك و نوجوان)، برگزاري مسابقه كتاب‌خواني با عنوان «عاشوراي حسيني» در بين كاركنان ستادي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، بازديد از خبرگزاري كتاب (ايبنا) براي دانش آموزان مقطع راهنمايي، كارگاه آموزشي در حوزه هاي شيوه مطالعه، خاطره نويسي، درك داستان و نقد ادبي از جمله برنامه‌های دفتر مطالعات، برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی به مناسبت بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران است.
 
گفتنی است؛ بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 25 آبان ماه تا 2 آذر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.