عبور تکریم‌های نمادین به نهادین در حوزه تقدیر از خادمان صنعت نشر کشور وضعیت توزیع علم را بهبود بخشیده و گسترش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران؛  مراسم آیین تقدیر از خادمان علمی و فنی صنعت نشر کشور امروز با حضور "سیدعباس صالحی" معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن سینمایی وزارتخانه فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار شد.

در این مراسم، "سید عباس صالحی" با اشاره به  اینکه در جمهوری اسلامی ایران دو رویداد مهم فرهنگی هر ساله با محوریت کتاب وجود دارد، گفت: اولین رویداد نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اردیبهشت ماه و دومین رویداد  هفته کتاب در آبان ماه و یاد علامه طباطبایی است.

 به گفته صالحی جلسه امروز و افتتاحیه هفته کتاب با تقدیر از خادمان نشر آغاز شده و پدید آورندگان کتاب حلقه مهمی در حلقات توزیع و گسترش فکر به حساب می‌آیند و از طرفی با تلاش خود در چرخاندنش، از طرف دیگر دانشمندان  و عالمان که با تولید اندیشه و کتاب برای بستر فکر و اندیشه زمینه سازی می‌کنند.

به گفته صالحی تقدیر از خادمان نشر به دو صورت تکوین‌های نمادین و نهادین شکل می‌گیرند هر چند تکوین‌های نهادین ارزشمندند اما عبور این تکوین‌ها از مر حله نمادین به نهادین موجبات گسترش توزیع فکر و اندیشه را فراهم می‌کند.

صالحی خاطرنشان کرد: امید که جمهوری اسلامی ایران بتواند تکوین‌های نمادین را به سمت تکوین‌های نهادین ببرد و دولت یازدهم هم گام مثبتی در این جهت بردارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار