پدید آورندگان محصولات فرهنگی مکتوب در آستانه بیست و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران که با بی توجهی و کم توجهی مواجه شده‌اند، کارشناسان را به پای میز نقد و انتقاد کشانده‌اند.

"علی اکبر اشعری"، مدیر عامل "باغ کتاب" در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که کمترین توجه به آن شده، تکریم از پدید آورندگان محصولات فرهنگی مکتوب به معنای واقعی کلمه است، افزود: امروزه بعضی از افراد خالق محصولات فرهنگی مکتوب کار خود را به کپی آثار دیگران و ارائه این نسخه‌های کپی شده به بازار کتاب محصور کرده‌اند.  
وی گفت: به طور طبیعی در حال حاضر توجه خاصی به خالقان محصولات مکتوب فرهنگی نمی‌شود و تنها به برگزاری ناپیوسته مراسم‌هایی چون جوایز کتاب فصل و کتاب سال بسنده می‌شود.  
به گفته اشعری، بحث تکریم از پدید آورندگان و خادمان نشر باید به صورت یک جریان پیوسته درآید.  
مدیرعامل "باغ کتاب" در ادامه به قرارگیری کارت عضویت "سرای اهل قلم"، از سوی موسسه فرهنگی "خانه کتاب" در اختیار پدیدآورندگان محصولات فرهنگی مکتوب اشاره کرده و اظهار داشت: صدور این کارت‌ها در اصل هیچ بازخورد مثبت و خارجی نداشت.
 
اشعری در بخش دیگری از سخنان خود با توجه و تمرکز بر روی نام پنجمین روز بیست و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، مهم ترین نقش رسانه در حوزه نشر را معرفی آثار منتشر شده دانست و گفت: به طور حتم لازم است که در حوزه نشر، کار تبلیغاتی انجام بگیرد.
 
وی بیان کرد: کتاب در حال حاضر آنقدر اقتصادی نیست که نویسنده و ناشر به صورت شخصی و بدون نیاز به همکاری رسانه‌ها به بعد تبلیغاتی آن بپردازند. 

گفتنی است که نام روز پنجم بیست و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه‌ای بر نقش رسانه‌ها در تبلیغ کتاب و ترویج کتابخوانی دارد.

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.