سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نرخ "بیکاری"در "اسپانیا" افزایش یافت/ 2 برابر شدن آمار افراد "فقیر"

اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت کار اسپانیا نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در این کشور در ماه اکتبر به شدت افزایش یافته و نزدیک به ۸۷ هزار تن بر شمار بیکاران افزوده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، وزارت کار اسپانیا با انتشار اطلاعاتی اعلام کرد که تعداد ثبت شده‌ی بیکاران در ماه گذشته به ۴ میلیون و ۸۱ هزار تن رسیده است.این افزایش پس از آن بود که در ماه سپتامبر نیز بیش از ۲۵ هزار تن بر شمار بیکاران افزوده شد.

بر اساس ین گزارش، نرخ رسمی میزان بیکاران این کشور در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۳ به ۲۶ درصد می‌رسد.تحلیلگران بر این باورند که این افزایش 2 ماهه در میزان بیکاری نتیجه‌ی کساد شدن بخش گردشگری به سبب پایان فصل است.

"صندوق بین‌المللی پول" هشدار داده است که اگر دولت اقدامات اصلاحاتی جدید از جمله کمک به شرکت‌ها برای کاهش دستمزدها به جای اخراج کارکنان را اعمال نکند، احتمال دارد در طول 5 سال آتی نرخ بیکاری در مادرید به بیش از ۲۵ درصد برسد.

دیده‌بان اصلی حقوق بشر اروپا هشدار داده است که برنامه ریاضتی اسپانیا می‌تواند اثرات مخربی بر کودکان داشته باشد، این در حالی است که کاهش بودجه‌ها بر فقر، سوء تغذیه و شرایط نامناسب مسکن کودکان افزوده است.

بر پایه گزارش منتشر شده در ماه اکتبر، از آغاز بحران اقتصادی اسپانیا شمار افرادی که در فقر شدید به سر می‌برند دو برابر شده و به حدود ۳ میلیون تن رسیده است.

قابل ذکر است؛ دولت اسپانیا به سبب اتخاذ اقدامات ریاضتی که طبقه کارگر و متوسط جامعه را بیش از همه تحت فشار قرار داده به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.