سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سفر به لهستان ؛‌

جان کری : جاسوسي آمريکا از متحدانش مي تواند به تقويت همکاري هاي اطلاعاتي اين کشورها منتهي شود

جان کري وزير امور خارجه آمريکا روز سه شنبه اعلام کرد رسوايي به وجود آمده درباره جاسوسي آمريکا از متحدانش مي تواند در حقيقت به تقويت همکاري هاي اطلاعاتي اين کشورها منتهي شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگـزاري آلمان ، وزير امور خارجه آمريکا که به لهستان سفر کرده بود در اين باره گفت واشنگتن از شنيدن ديدگاههاي متحدان خود درباره اتهامات جاسوسي آژانس امنيت ملي استقبال مي کند. وي همچنين وعده داد اين موضوع را تضمين کند که مسيري که در اين جريان پيش رو قرار دارد، مسير تفاهم و توافق دوطرفه خواهد بود.
 کري پس از ديدار با "رادوسلاو سيکورسکي" وزير امور خارجه لهستان گفت: در نهايت اگر بتوانيم اين مساله را حل کنيم، که خواهيم توانست، نه تنها نگراني‌هاي موجود را کاهش خواهيم داد بلکه در واقع قادر خواهيم بود روابط اطلاعاتي خود را تقويت کنيم و امن‌تر و ايمن‌تر باشيم و از حريم خصوصي شهروندان نيز محافظت به عمل آوريم.
سيکورسکي نيز در اين باره گفت دو کشور در مبارزه با تهديدات مشترک همکاري نزديکتري خواهند داشت، اما به شهروندان بايد تضمين داده شود که زندگي خصوصي آنها به واسطه منافع غير مشروع يا غير قانوني تهديد نخواهد شد.
وزير امور خارجه آمريکا همچنين با دونالد توسک نخست وزير و توماس سيمونياک وزير دفاع لهستان ديدار کرد.


انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.