وزیر امور خارجه آمریکا گفت که عربستان باید درباره فرا رسیدن زمان حق رانندگی برای زنان تصمیم‌گیری کند و این مساله داخلی این کشور است!

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الحیات لندن با انتخاب این عنوان برای گزارش خود نوشت که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در ریاض گفت: هیچ مساله مخفیانه‌ای مبنی بر این وجود ندارد که در آمریکا ما از برابری جنسیتی، نژادی و سایر شرایط در بین افراد استقبال می‌کنیم. اما این مساله به عربستان بستگی دارد که درباره ساختار اجتماعی و سایر انتخاب‌ها و زمان انجام ‌آن‌ها تصمیم‌گیری کند!
این سخنان وزیر امور خارجه آمریکا که نشان از دوگانگی سیاسی این کشور در مواردی مانند حقوق بشر، اصل دمکراسی و آزادی است در حالی بیان می‌شود که چندی پیش جنیفر پساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته بود: ما از حضور کامل زنان در جامعه عربستان حمایت می‌کنیم. مردم در سراسر جهان حقوق جهانی مشترکی دارند و می‌توانند این حقوق را به صورت صلح‌آمیز بیان کنند.
اما جان کری در دیدار و گفتگو با رهبران سعودی گفت: این یک مناظره خوب و سالم درباره رانندگی زنان در عربستان است، اما من فکر می‌کنم که بهتر است این مساله را بر عهده مردم عربستان بگذاریم که در آن دخیل هستند. وی افزود: همه می‌دانند که ایالات متحده از این مساله حمایت می‌کند.


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار