سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشاورز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

ضروت واگذاری اعمال مجازات تخلفات مطبوعاتی به مراجع قضایی

رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلا گفت: برخورد حذفی با مطبوعات باعث بروز برخی شبهات می‌شود، بنابراین هیات نظارت بر مطبوعات نظارت باید مسایل مربوط به محدود کردن حق و اعمال مجازات تخلفات را به مراجع قضایی واگذار کند.

"بهمن کشاورز" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با روند فعالیت هیات نظارت بر مطبوعات، اظهار داشت: وجود تشکیلات و هیات نظارت بر مطبوعات به دلیل ایجاد شرایطی برای روان کردن جریان کار، حل مشکلات و در عین حال نظارت عالیه بر عملکرد مطبوعات، در صورت حفظ متعادل حقوق مردم و مطبوعات مورد تائید است، اما این در حالی است که برخی برخوردهای حذفی شدید با مطبوعات مناسب نیست.
 
وی ادامه داد: چنانچه مطلبی مشتمل بر افترا، توهین یا اشاعه اکاذیب در نشریه‌ای درج شود، طبعا باید با فرد مرتکب آن، به طور قانونی برخورد شود و  این اقدام یکی از وظایف هیات نظارت بر مطبوعات است.
 
کشاورز افزود: در صورت امکان باید سعی شود از توقیف و انجام برخوردهای حذفی با مطبوعات جلوگیری شود، زیرا نشریه به عنوان یک شخصیت حقوقی، شخصیتی جدا از نویسندگان و مدیران خود دارد و این در حالی است که نشریات محل ارتزاق افرادی است که خانواده‌های آنها به شغل آنها وابسته‌اند.
 
وی تصریح کرد: با توجه به حق پاسخگویی که در قانون پیش‌بینی شده است، چنانچه مطالب شبهه‌ناک علمی و تاریخی در مطبوعات درج شود، باید راه بحث و تحقیق به منظور برطرف شدن شبهه و روشن شدن اذهان باز باشد.
 
رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلا در پایان خاطرنشان کرد: برخورد حذفی با مطبوعات باعث بروز برخی شبهات می‌شود، بنابراین هیات نظارت بر مطبوعات نظارت باید مسایل مربوط به محدود کردن حق و اعمال مجازات تخلفات را به مراجع قضایی واگذار کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.