سخنگوی دستگاه قضا گفت: روزنامه "بهار" توسط هیات نظارت بر مطبوعات توقیف و به دادگاه رفت،‌که دادستان به عنوان مدعی‌العمومی وارد شده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در خصوص آخرین خبرها در مورد حادثه تهران-قم اضافه کرد: به لحاظ اهمیت موضوع و از آنجایی که حادثه ناگواری اتفاق افتاده نمی‌توان گفت فقط راننده مقصر بوده زیرا ممکن است دایره قصور و تقصیر از این فراتر باشد بنابراین نیاز به کارشناسی دقیق دارد و به همین منظور هیات 7 نفره‌ای برای رسیدگی تعیین شده است.  
 
وی ادامه داد:  چون حکم قطعی نشده نمی‌توانم جزئیات را بگویم، اما در مقصر بودن راننده شکی نیست و بحث سر این است که چند نفر دیگر مقصر هستند.  
 
سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: اگر اعتراضی از ناحیه دادستان و طرفین پرونده صورت نگیرد،‌ این پرونده جمع‌‌بندی می‌شود.  

دادستان کل کشور در خصوص توهین یکی از مداحان مشهور تهرانی به آیت‌الله هاشمی اظهار داشت: چنانچه به مسئولی که در قانون اشاره شده برحسب وظیفه مسئولیت توهین شود، مدعی‌العموم وارد می‌شود و چنانچه به حسب وظایف‌اش توهین نشود در این خصوص شاکی خصوصی است و بنده این موضوع را از دادستان تهران پرس‌وجو کردم و گفتند در حال بررسی است.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در خصوص تحرکات دستگاه دیپلماسی و درخواست ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری اظهار داشت: ایران بحمدالله امن‌ترین کشور در منطقه و همچنین در دنیا است بنابراین هر کسی بخواهد سرمایه‌گذاری کند نباید دغدغه‌ای داشته باشد.  

**روزنامه بهار توقیف و دادستان به این پرونده ورود کرده است

وی در ارتباط با پرونده روزنامه‌ بهار و اینکه در چه مرحله‌ای است، گفت: حیف است برخی روزنامه‌ها به خصوص روزنامه‌هایی که وابسته‌ به شخصیت‌های سیاسی هستند به گونه‌ای قلم بزنند که هم موجب توهین به مقدسات و اعتقادات مردم باشد و هم در شرایطی که دشمن به دنبال نفاق بین شیعه و سنی است موجب اختلاف‌افکنی شوند.  
 
سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: این روزنامه توسط هیات نظارت بر مطبوعات توقیف شد و به دادگاه رفت و دادستان به عنوان مدعی‌العمومی وارد شده است.  
 
دادستان کل کشور در ارتباط با برخی پرونده‌ها که به قوه قضاییه ارجاع داده نشده همانند پرونده قتل دکتر سودبخش و پرونده مجسمه‌های تهران ادامه داد:‌ وقتی ارجاع نشود رسیدگی هم نمی‌شود و پرونده‌هایی که در قوه قضاییه تشکیل می‌شود یا با شاکی خصوصی است، یا با گزارش از مرجع رسمی و یا در مواردی است که مدعی‌العموم وارد می‌شود که این مهم به قوه قضاییه ارجاع داده می‌شود و  چنانچه این شناسایی صورت نگیرد دستگاه قضایی نمی‌تواند کاری انجام دهد.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: البته گاهی حکم غیابی صادر می‌شود و فرد غیابی محاکمه شده که البته در برخی مواقع حکم غیابی صحیح نیست و طبق قانون اجازه حکم غیابی داده نشده است، در این صورت تا شناسایی صورت نگیرد پرونده ممکن است به طول بیانجامد.   
 
وی در ارتباط با اینکه قوه قضاییه برای تعیین تکلیف در خصوص پرونده‌هایی که به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی منسوب می‌شود آیا ورود پیدا می‌کند یا خیر؟ اظهار داشت: چنانچه شاکی وجود نداشته باشد دلیلی برای ورود ندارد و موضوعات داخل مجلس ارتباطی به بنده ندارد اما مجلس یا مرجعی که می‌خواهد صلاحیت فرد را احراز کند لازم نیست حتما مجرمیت فرد را احراز کند.  
 
سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: مجلس طبق قانون اساسی در حوزه وظیفه نمایندگی‌اش مجاز است اظهارنظر کند اما احیانا اگر نماینده‌ای از نطق نماینده دیگر یا فرد دیگری از بیرون شکایت کند به شکایت وی رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: دادستان ، کل ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار