علی جنتی گفت: نه تنها فیس بوک بلکه باید سایر شبکه های اجتماعی نیز قابل دسترسی باشند همان طور که الان هستند اما باید قید «غیرقانونی» برداشته شود.

به گزارش حوزه میراث و ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، "علی جنتی" در حاشیه نخستین نشست فعالان رسانه های دیجیتال در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا فیلترینگ فیس بوک برداشته و دسترسی به آن تسهیل می شود یا خیر؟ گفت: این مساله مربوط به کمیته فیلترینگ است که مستقیما زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و این وزارتخانه فقط یک نماینده در کمیته یاد شده دارد.

جنتی اضافه کرد: باید با اعضای این کمیته صحبت کنیم که نه تنها فیس بوک بلکه سایر شبکه های اجتماعی نیز قابل دسترسی باشد و قید غیرقانونی برداشته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مشکلات قضایی بوجود آمده در مسیر انتشار مجدد روزنامه های «هم میهن» و «نشاط» نیز گفت: وزارت ارشاد وظیفه حمایت از مطبوعات را دارد و حتی با اینکه در هیات نظارت بر مطبوعات در اقلیت قرار داریم اما سعی می کنیم از مطبوعات حمایت کنیم.

جنتی تاکید کرد: به طور قطع مشکلات پیش آمده برای روزنامه‌های هم میهن و نشاط را از قوه قضاییه پیگیری می‌کنیم و سعی خواهیم‌کرد مشکلات شان را تا حد امکان رفع نماییم.

وی گفت: اطلاع ندارم چرا قوه قضاییه با اینکه این روزنامه ها مجوز انتشار داشتند، چنین برخوردی کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سئوال دیگری درباره آخرین وضعیت پرداخت وام مسکن خبرنگاران که در دولت قبلی وعده آن داده شده بود، گفت: فعلا نمی‌توانیم درباره وام مسکن خبرنگاران قولی بدهیم زیرا از گذشته تعهدات بسیار زیادی بر عهده صندوق حمایت از نویسندگان، هنرمندان و روزنامه نگاران گذاشته شده و دیون زیادی دارد که دولت برای پرداخت دیون گذشته دچار مشکل شده است.

جنتی افزود: صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان و هنرمندان و روزنامه نگاران، حدود 60 هزار خانوار از خانواده های هنرمندان و نویسندگان را تحت پوشش دارد و با توجه به بار مالی بسیار زیاد وام مسکن خبرنگاران، به طور حتم نمی تواند در این دوره انجام شود.

وی تاکید کرد: اگر در گذشته وعده ای داده شده باید از کسانی که این وعده ها را دادند، سئوال شود.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.