سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد؛

کسری بودجه 8 هزار میلیاردی در وزارت "بهداشت" / تعرفه هاي اختصاص يافته كمتر از ميزان هزينه ها است

دکتر قاضی زاده هاشمی: بیمارستان ها همه بودجه خود را صرف حقوق پرسنل خود می کنند و دیگر پولی برای تجهیزات ندارند. اختصاص بخشی از یارانه ها به "سلامت" هم به نفع اقشار آسیب پذیر و هم دولت است.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در هشتمین مجمع عمومی و انتخابات شورای مرکزی انجمن اسلامی پزشکان ایران گفت: در حال حاضر کشور هم به دلیل مسائل بین المللی مدیریت قبل از این دولت در شرایط خاصی است، مطالبات فوق العاده زیاد است و واقعیت این است که خزانه خالی اعتبارات محدود است.
 
وی بیان کرد: وزارت بهداشت حدود 400 هزار نفر پرسنل دارد که 50 درصد آنها تحصیلات دیپلم و فوق دیپلم هستند.
 
قاضی زاده افزود: در حال حاضر 550 بیمارستان در کل کشور خدمات ارائه می دهند در حالی که کل این مجموعه زیان ده و به نوعی ورشکسته است به دلیل اینکه تعرفه ها واقعی نیستند.
 
تعرفه هاي اختصاص يافته كمتر از ميزان هزينه ها است

وی با بیان اینکه تعرفه های بخش بهداشت و درمان کمتر از مقداری است که هزینه می شود گفت: 285 هزار تومان در شبانه روز هزینه هر بیمار است که بیمه ها با یک وقفه 6 ماهه آن را پرداخت می کنند.
 
وزیر بهداشت ادامه داد: اگر بخواهیم مراکز درمانی را در کشور گسترش دهیم فقط بدهکاری خود را بیشتر کرده ایم.
 
کسری بودجه 8  هزار میلیاردی  
 
وی تصریح کرد: اکنون حدود 7 یا 8 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم و بودجه ما فقط برای اداره وضعیت موجود است که نه پزشکان قبول دارند و نه پیراپزشکان و نه مردم راضی هستند.
 
قاضی زاده گفت: ما باید به سمت همگرایی برویم و در جهت اینکه اگر نان در کشور گران شود که شده خدمات پزشکی هم باید سهمش در بودجه کشور تعیین شود.
 
وی در ادامه افزود: در حال حاضر حدود 150 هزار پرستار در کشور کم داریم و فشار زیادی بر روی پرستاران است.
 
وی بیان کرد: اگر از بودجه هدف مندی بگذریم دیگر پولی با این مبلغ در اختیار ما قرار نخواهد گرفت البته می دانیم که حذف 3 دهک مشکلات زیادی را برای دولت ایجاد خواهد کرد.
 
اختصاص بخشی از یارانه ها به بخش بهداشت و درمان به نفع قشر آسیب پذیر است
 
وی ادامه داد: با اختصاص بخشی از یارانه ها به بخش بهداشت و درمان اقشار آسیب پذیر از دو مسیر سود می برند هم یارانه می گیرند و هم از خدمات بهداشتی بهتر استفاده می کنند دولت هم راحت می شود./

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.