نزدیک به 8 هزار تخت ICU در بیمارستان ها وجود دارد که معادل 2 برابر این مقدار با کمبود تخت "ICU "مواجه هستیم.

دکتر قیامت دبیر انجمن مراقبت های ویژه در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص کمبود تخت های ICU گفت: هر روز تماس های زیادی را از طرف مردم و مسئولین و ... برای دریافت یک تخت ICU داریم.
 
وی اظهار داشت: نزدیک به 8 هزار تخت ICU و نیز 2 برابر همین تعداد کمبود تخت داریم که با این کمبودها برخی از بیماران مجبور می شوند به بیمارستان های خصوصی مراجعه کنند و بابت هر شب بستری هزینه هایي در حدود 2 میلیون تومان را پرداخت کنند.
 
در ادامه دکتر سروش رئیس بیمارستان شریعتی در این خصوص گفت: بیشترین مشکل مردم این است که برای دریافت تخت ICU به بیمارستان های خصوصی مراجعه می کنند و پس از پرداخت هزینه های زیاد در حالیکه دیگر توان پرداخت هزینه ی تخت های ICU بیمارستان های خصوصی را ندارند به بیمارستان های دولتی برای دریافت تخت مراجعه می کنند.
 
به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران این در حالی است که وقتی به اورژانس مراجعه می شود با بیمارانی مواجه می شویم که به جای بستری در بخش ICU در اورژانس چشم انتظار خالی شدن تخت هستند.
 
رئیس بیمارستان شریعتی با بیان اینکه برخی از بیماران بعد از عمل جراحی نیاز به تخت ICU دارند گفت: برخی از اعمال جراحی بیمارستان ها به دلیل کمبود این نوع تخت لغو می شود.
 
وی یکی از راهکارها اضافه شدن تخت های مراقبت های ویژه بیان کرد و گفت: اگر قادر به اضافه کردن تخت های مراقبت های ویژه نیستیم باید بتوانیم از تخت های موجود بهترین استفاده را بکنیم.
 
وی با بیان مطلب افزود: گاهی اوقات ICU در اختیار بیمارانی قرار می گیرد که می توانستند در این بخش نباشند ولی این بیمار را نمی توان به بخش منتقل کرد و حال اینکه چرا این بخش های حد واسط ایجاد نمی شود، مطلبی است که باید بخش های درمانی و سازمان های بیمه گر به توافق برسند.
 
تدوین اعتبار بخشی بیمارستان های آموزشی

در بیمارستان های آموزشی درمانی رزیدنت ها باید زیر نظر استاد خود فعالیت های درمانی را انجام دهند این در حالیست که معاون آموزشی وزیر بهداشت اعلام کرده است: که گاهی شاگردان به دور از چشم استاد فعالیت درمانی خود را انجام می دهند.
 
ضیائی معاون آموزشی وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران در این خصوص گفت: مهم این است که بسیار تحت نظر باشد و مراحل درمانی با حضور اطلاع و هماهنگی استاد انجام شود اما در بعضی از قسمت ها این ضعف وجود دارد که باید اصلاح شود.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه های خاصی برای این مشکل در نظر گرفته شده یا نه گفت: در این خصوص استانداردهای اعتباربخشی بیمارستان های آموزشی تدوین شده است و آماده ابلاغ است که در ان این مسائل به عنوان استاندارهای اصلی در نظر گرفته شده است تا در صورتی که بیمارستان های این موارد را رعایت نکند از حالت آموزشی خارج می شود.
 
 هيچ بیماری چشمی نیست که نتوانیم آن را درمان کنیم
 
وزیر بهداشت در حاشیه کنگره چشم پزشکی در خصوص درمان بیماری های چشمی گفت: در حال حاضر  هيچ بیماری چشمی نیست که نتوانیم آن را درمان کنیم.
 
وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه برخی از توانایي ها باید از عینک استفاده کنند اما این کار را نمی کنند گفت: 6 درصد علت کم بینایی در تهران عدم استفاده از عینک مناسب است که این امر شاید به دلیل کم اطلاعی مردم مراجعه نمی کردند به خصوص افرادی که رانندگی می کنند.
 
وی در ادامه افزود: من معتقدم بخشی از تصادفات بین شهری به دلیل عدم استفاده از عینک مناسب است

 صدور بخش نامه از جانب وزارت بهداشت که برای کنترل قیمت تجهیزات پزشکی
 
رئیس اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت اعلام کرده است: که برخی از داروخانه ها بعضی از محصولات را به هر قیمتی که به سود آنها باشد به فروش می رسانند در همین راستا وزارت بهداشت برای جلوگیری از این کار بخشنامه ای را به داروخانه ها صادر کرده است.
 
دکتر کیوان رئیس اداره کل تجهیزات پزشکی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران در این خصوص گفت: اگر قیمت کالا بالای صد هزار تومان باشد بایستی 8 درصد سود دریافت شود که به آن سود خرده فروش گفته می شود در صورتی که قیمت کالا کمتر از صد هزار تومان باشد می توانند 10 درصد سود خرده فروشی روی قیمت عمده فروشی دریافت شود.
 
وی در ادامه افزود: چنانچه بیشتر از این مقدار سودی دریافت شده باشد تخلف محسوب می شود./ ع2

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار