پزشکی که باید در بخش دولتی کار می کرد اما در بیمارستان خصوصی متوجه حضور بازرس می شود از درب پشتی فرار کرده و مریض را حین عمل به حال خود رها می کند اما این جریان ادامه داشته و با انجام عمل با جراح بعدی روده ی بیمار به 10 سانتی متر می رسد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ در ارومیه یک پزشکی که باید تمام وقت در یک بیمارستان دولتی کار می کرده به صورت غیرقانونی به بیمارستان خصوصی رفته و یک خانمی را عمل می کند اما در حین عمل بازرس فرا میرسه و پزشک زمانی که متوجه حضور بازرس در بیمارستان می شود عمل جراحی را رها کرده و از درب پشتی بیمارستان فرار می کند.

با مواجه با چنین شرایطی یک دکتر دیگر پیدا شده که خانم بیمار را عمل کند اما به خاطر عدم تبهر آقای دکتر دومی این خانم رودش به 10 سانتی متر کاهش پیدا کرده و مشکلات عدیده را برای وی ایجاد نمود است.

الان نیز دو سالی از این قضیه می گذرد اما هنوز در مراجع قضایی مشخص نیست که این اتفاق رخ داده یا چنین نبوده است.

ساکی، رییس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:
جراحی که این فرد را عمل کرده معاون درمان ما بوده که مربوط به سال 89 یا 90 باید باشد.

وی در خصوص طولانی شدن روند رسیدگی گفت:این مربوط به ما نیست و باید از قوه قضایی سوال گردد.

دکتر ساکی در پاسخ به سوال روند طولانی شدن به خاطر این که معاون درمان بوده گفت:خیر چنین نیست و به محض اینکه قوه قضایه رای را صادر نماید ما مطابق رای با وی برخورد خواهیم نمود.

تاخیر آمبولانس و مرگ دانش آموز

دانش آموزی که در حال خروج از مدرسه برای سوار شدن به سرویس دچار تشنج شده است اما هیچ آمبولانسی تا مدت 45 دقیقه به محل نیامد.

معاون مدرسه دانش آموز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:از همان لحظه نخست با اورژانس تماس گرفته اما آنچه به ما گفته شد حفظ آرامش بوده و انجام احیاء و آمبولانس خواهد رسید و مدت 45 دقیقه طول کشید تا آمبولانس خودش رو به محل برساند.

مدیر مدرسه دانش آموز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:45 دقیقه برای مریضی که تشنج دارد و در چنین وضعیتی قرار گرفته بسیار زیاد بود و شاهد بودم وی جلو چشم ما از بین رفت.

دهقان پور رییس اوژانس تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:ما در ساعت 12:19 دقیقه تماس داشتیم که حدود 25 دقیقه طول کشیده تا آمبولانس به محل اعظام شود که 45 دقیقه نبوده اما خود 25 دقیقه نیز طولانی است.

وی در خصوص طولانی بودن مسیر آمبولانس از بیمارستان لقمان تا پیروزی گفت:16 تا پایگاه در حال ماموریت بودن که حتی یک آمبولانس هم نداشته اند.

دهقان پور افزود:تقاضای مردم عزیزمان با امکانات ما و ترافیک شهر تهران که یک معزل جدی است با هم خوانی ندارد.

وی در خصوص سوال خبرنگار باشگاه در خصوص انتقال شخصی بیمار به بیمارستان با یک وسیله نقلیه گفت:شما اگر خودتان در یک آمبولانس ما بیماری داشته باشید و به شما بگوییم منصرف شوید و آمبولانس می خواد به ماموریت دیگری برود رضایت می دید؟

دهقان پور در پاسخ به سوال قصور اورژانس در خصوص این مورد دانش آموز گفت:به نظر من قصوری نکرده است چون بزاعتش را به کار گرفته است.

پایین آمدن قیمت داروهای خاص

17 روز از وعده ی مسؤلان در رابطه با وعده ی قرار گرفتن بخشی از داروهای بیماران صعب العلاج تحت بیمه قرار می گیرد و قیمت آن به سال قبل برمی گرده می گذرد که ما با مراجعه به داروخانه 13 آبان این وعده را پیگیری کنیم.

خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در مصاحبه با بیماری از وعده کاهش قیمت ها پرسید که وی گفت:قیمت آن نسبت به 20 روز پیش تغییر کرده و قیمت آن ارزان تر شده است.

بیمار دیگری در پاسخ به همین سوال گفت:دفعات قبل ما حول و حوش 200 هزار، گاهی تا 400 هزار تومان پرداخت می کردیم اما الان 50 هزار تومان پرداخت نمودیم.

يك بیمار ام اس گفت:قیمت پایین آمده و این میزان حدودا به دو یا سه برابر می رسد.

خبرنگار استان گلستان باشگاه خبرنگاران در مصاحبه با بیماری در این استان در خصوص نحوه تهیه دارو گفت: ما از تهران تهیه می کنیم چرا که هر داروخانه ای رفتم گفتند باید به تهران مراجعه کنم.

خبرنگار استان خوزستان باشگاه خبرنگاران در مصاحبه با بیماری در این استان در خصوص نحوه تهیه دارو گفت:ما باید مراجعه به تهران جهت تهیه دارو کنیم.
ما باید کلی هزینه و وقت صرف کنیم تا این داروها رو تهیه کنیم.

دکتر دیناروند، رییس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت در پاسخ به مشکل کم بودن تعداد داروخانه ها گفت:برخی از داروها مصرف کنندشان از لحاظ تعداد خیلی محدوده و بالعجبارداروشان باید در یک جا ارزه شود چرا که راحت تر می توان نظارت کرد و بیمار می داند که دارو حتما در آن داروخانه یافت می شود.

اما در خصوص داروهایی مثل سرطانی باید مراکز توزیعش را بیشتر کنیم و حتما این کار را خواهیم کرد به خصوص در بیمارستان هایی که این بیماران مراجعه کرده و درمان در آنجا انجام می پذیرد باید دارو را در همانجا به بیماران ارائه کنیم.

امکانات آمریکا هم اینقدر نیست!!!

وزیر امور خارجه از ماجرایی گفته که پاشو در حاشیه پزشکی باز کرد ماجرا از نوشتن آقای وزیر در خصوص مراجعه به یکی از بیمارستان های تهران برای تعویض عینک رفته که با دیدن امکاناتش شگفت زده شده و اظهار داشته که این چند سالی که من رفتم آمریکا همچین مرکز پیشرفته ای در آنجا ندیدم.

انتهاي پيام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
-
پورمند
۱۲:۳۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۲
لطفا در تایپ کلمات دقت کنید املاء بعضی واژه ها درست نیست.
آخرین اخبار