چهارمین کنگره بین المللی تازه ترین دستاوردهای پژوهش در روان پزشکی از پزشکی مولکولی تا پزشکی بالینی همراه با بزرگداشت مقام استاد یلدا در دانشگاه تهران انجام شد.

دکتر علی جعفریان  رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران درخصوص چهارمین کنگره تازه ترین دستاوردهای پژوهش در دانش پزشکی گفت: این کنگره که با همکاری پزشکان ایران مقیم خارج از کشور برگزار شد فرصتی را فراهم کرد تا تبادل اطلاعات صورت گیرد و این تبادل از ضرورت های پیشرفت کشور است ما در صورتی می توانیم پیشرفت علمی خودمان را حفظ کنیم که با جامعه علمی دنیا در ارتباط باشیم و این برنامه زمان و ابزار خوبی است تا شرایطی را برای ارتقای علم در دانشگاه ها و برای دانشجویان و پژوهشگران فراهم کند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: در عرصه درمانی هر کاری که در دنیا انجام می شود در کشور خودمان هم انجام می دهیم و افتخار می کنیم که گروه های پزشکی ما در دهه های اخیر رشته ای در کشور ایجاد کردند که ما نیازی به اعزام به خارج از کشور نداشته باشیم و بايد مشکل کمبود منابع را حذف کنیم تا نقص هایی که داریم برطرف شود.
 
وی در خصوص مشکل دارو در کشور بیان کرد: مشکلات دارو هنوز به طور کامل برطرف نشده اما از لحاظ منابع با پیگیری وزارت بهداشت این مشکل از فاز بحرانی خارج شده در حال رسیدگی می باشد./ ع2

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.