سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار جلالی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

پدافند غیر عامل حافظ سرمایه‌های انسانی است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: از جمله سرمایه‌های اساسی که باید در پدافند غیرعامل از آن حفاظت شود، سرمایه انسانی است.

سردار "غلامرضا جلالی" رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران در پاسخ به این‌ سؤال که چرا طرح زیربنایی پدافند غیرعامل را از دانش آموزان و مدرسه‌ها آغاز کرده‌اید، اظهار داشت: در دومین روز از هفته پدافند غیرعامل، تلاش کردیم تا به نوعی تمرکز بر روی یکی دیگر از سرمایه‌های اساسی که باید در پدافند غیرعامل از آن حفاظت شود، داشته باشیم که همان سرمایه انسانی است.
 
وی افزود: وزارت آموزش و پرورش و دبیرستان "علامه حلی" در موضوع حفظ و تربیت سرمایه‌های انسانی، وظایف کاملاً مشخصی دارند و نقاط برجسته‌ای را تشکیل می‌دهند.
 
سردار جلالی تصریح کرد: با هماهنگی پدافند غیرعامل وزارت آموزش و پرورش، برنامه‌ای به صورت نمادین در دبیرستان "علامه حلی" که محل حضور استعدادهای درخشان در این زمینه است و تلاش‌ها و افتخارات بسیار خوبی را کسب کرده‌، در قالب برنامه مشترک پدافند غیرعامل برگزار شد.
 
وی افزود: یکی از موارد برنامه بعد از صبحگاه مشترک، افتتاح پورتال دانش آموزی در حوزه پدافند غیرعامل بود که الحمدالله با تلاش عزیزان ما در این دبیرستان آماده سازی شده و ان‌شاءالله بتواند یک محیط تعاملی برای دانش آموزان در این حوزه برای مباحث پدافند غیرعامل را شکل بدهد.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پاسخ به این سؤال که اولویت‌های این سایت چیست، گفت: البته این سایت جدیداً به بهره برداری رسیده و هنوز همه حوزه‌های آن بارگذاری نشده اما در حوزه‌های اولیه، تعامل علمی و دانشی میان دبیرستان و دانش آموزان برقرار شده است.
 
سردار جلالی تصریح کرد: براین اساس مسئولان دبیرستان اعلام کردند که همه دانش آموزان می‌تواند با شناسه دانش آموزی وارد این پرتال شده، تبادل اطلاعات کرده و از اطلاعات پایه‌ای که در آن گذاشته می‌شود استفاده کنند.
 
وی اظهار داشت: در آینده نیز این سایت به صورت یک سایت تعاملی و دو طرفه شکل خواهد گرفت و رشد خواهد کرد تا ان‌شاءالله دانش آموزان بتوانند مطالب، دیدگاه‌ها و حتی طرح‌ها و ابتکاراتشان را در این زمینه ارائه دهند.
 
سردار جلالی در پاسخ به این سؤال که آیا در سطح بین الملل نیز پدافند غیرعامل در سطح پایه شروع می‌شود یا در مقاطع دانشگاهی، خاطرنشان کرد: معمولاً مباحث علمی پدافند غیرعامل در سطوح دانشگاهی و مراکز پژوهشی مطرح می‌شود، اما طبیعتاً فقط موضوع حوزه‌های علمی  نیست، بلکه آن حوزه علمی باید در حوزه‌های آموزشی و مهارتی بیاید و تبدیل به یک رفتار پدافند غیرعاملی شود که مراکز آموزشی مانند مدارس و دبیرستان‌ها نیز بخشی از این چرخه را شامل می‌شوند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.