تهران - رييس سازمان پدافند غير عامل كشور گفت: تمامي استراتژي دفاعي كشور، بر اساس توليدات داخلي صنعت دفاعي شكل گرفته است.

به گزارش حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني سازمان پدافند غيرعامل كشور، سردار غلامرضا جلالي در همايش فرماندهان بسيج، مديران و كاركنان وزارت راه و شهرسازي ضمن گراميداشت ياد شهيدان دوران دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس هفته ياد كرد از دوراني است كه بايد از آن درس بگيريم و فراموش نكنيم كه هنوز در جنگي هستيم با رويكرد و چارچوب ديگر كه مي‌ تواند براي ما با ارزش و پر بركت باشد.

*** هولوكاست ايراني

جلالي به نقش حكومت هاي سلطنتي (قاجاريه و پهلوي) در جنگ جهاني اول اشاره كرد و گفت: با اينكه ايران در جنگ جهاني اول يك كشور بي طرف بود اما به گفته تاريخ حدود ۱۰ ميليون نفر كشته شدند و در مقابل روس ها حدود ۱۷ ميليون كشته دادند.

وي اظهار داشت: با اينكه ايران كشوري بي طرف بود اما متاسفانه تهاجم روس ها از شمال و انگليسي ها از جنوب موجب كتشه شدن تعداد زيادي از مردم ايران شده بود.

وي گفت: اين بخش دردناك و حقارت آميز تاريخ به هيچ عنوان در تاريخ نيست و به دست حكومت پهلوي در آن زمان حذف شده است وقايعي كه بايد با دقت در كتب تاريخي منتشر شود.

*** ارزش ‌هاي اسلامي با مدل جديد

وي با اشاره به دشمني استكبار با جمهوري اسلامي گفت: از سال اول انقلاب امريكايي‌ها و استكبار جهاني به هر شكل ممكن عليه ايران اقدام كردند، در ابتدا درگير اقدامات گروهك هايي مانند دمكرات، منافقين و كومله بوديم كه مهار شدند و در ادامه آن جنگ ايران و عراق را راه انداختند.

جلالي افزود: تفاوت اين جنگ با جنگ هاي گذشته، رهبري روحانيت و ولايت فقيه در كشور بود كه كشور را سازماندهي كرد و توانستيم دشمن را از خاك كشور بيرون كنيم و بخش زيادي از توان آن ها را نابود كرديم.

وي ادامه داد: ما فقط روبروي عراق نجنگيديم بلكه بيشتر كشورها از عراق حمايت مي كردند آلماني ها سلاح هاي شيميايي دادند، فرانسوي‌ها هواپيما با خلبان فرانسوي در اختيار عراق گذاشتند ، منابع مالي آنها هم از كشورهاي حاشيه خليج فارس مانند عربستان، قطر و كويت تامين مي شد.

وي افزود: در روزهاي آخرهم كه خود آمريكايي‌ها حمله كردند، با اين حال ما پيروز جنگ شديم، يعني اينكه يك وجب از خاك كشورمان را به آنها نداديم و توانستيم در اين جنگ نسلي با عنوان نسل دفاع مقدس را تربيت كنيم.

*** اتكا به دانش دفاعي بومي

سردار جلالي گفت: مي‌ توانم با افتخار بگوييم كه تمام استراتژي دفاعي كشور، بر اساس توليدات داخلي صنعت دفاعي كشور شكل گرفته است ، ما امروز متكي به دانش دفاعي بومي خودمان هستيم كه مي‌توانيم به اتكاي آن دانش، طراحي و توليد كنيم.

*** باور به توانمندي هاي خود

رييس سازمان پدافند غير عامل كشور گفت: امريكايي‌ها مي ‌دانند كه اگر در خليج فارس اقدامي انجام دهند ، بيش از آسيبي كه به ما بزنند ضربه خواهند ديد، يعني ما قدرت ضربه زدن به منافع آن‌ها را داريم كه اين از نتايج دفاع مقدس است.

*** تداوم بازدارندگي توليد شده از دفاع مقدس

وي ادامه داد: امروز ما در جنگي ديگر هستيم در واقع ماهيت جنگ تغيير كرده است، يكي از دلايل اين تغيير توانمندي دفاعي ماست كه اين تداوم بازدارندگي نتيجه دفاع مقدس است.

جلالي با بيان اينكه امروز با جنگ اقتصادي مواجه هستيم افزود: دشمنان احساس مي‌ كنند كاراترين و موثرترين رويكردي كه مي ‌توانند داشته باشند، برخورد با ما در حوزه اقتصاد است از اين رو دنبال اين هستند كه در حوزه اقتصاد كشور ما را به عقب ببرند تا ما را مجبور به پذيرش خواسته ‌ها و اراده سياسي خودشان كنند.

وي اظهارداشت: هدف دشمنان از جنگ اقتصادي اين است كه براي مردم مشكل و چالش ايجاد كنند تا نتوانند خودشان را اداره كنند، در اداره مردم دولت ناتوان شود و مردم به سمت نارضايتي هدايت شوند تا به هدف نهايي شان كه همان چالش، اغتشاش و درگير كردن ملت با دولت و حكومت است دست يايند.

*** حمايت از اقشار آسيب پذير

وي با بيان اينكه مردم ما ولايت مدارند و وفاداريشان را به دفاع مقدس و انقلاب ثابت كرده اند ، اظهارداشت: بايد مردم را آگاه كرد، بدون شك جنگ اقتصادي بسيار سخت تر از جنگ دفاع مقدس است و ۴ تا ۵ سال آينده درگير آن خواهيم بود گرچه تغير دولت و رويكردهاي جديد آن سعي بر اين دارد كه اين موضوع را مديريت كند و سياست هاي اقتصادي بلند مدت و قابل اتكا داشته باشد، اما بايد هوشيار باشيم.

*** مشاركت مردم در دفاع اقتصادي

جلالي با بيان اينكه هدف اصلي دشمنان افزايش هزينه هاي خانوار است به سمتي كه خانوار قادر به اداره آن نباشد گفت: يكي از آموزه هاي دفاع مقدس مشاركت مردم در دفاع اقتصادي است و اين يك تجربه است كه مي توان از آن استفاده كرد.

*** فرهنگ سازي الگوي مصرف

جلالي تاكيد كرد: مهمترين اصل در اين راه اين است كه باور كنيم در يك جنگ اقتصادي هستيم و بعد ابعاد اين جنگ را براي مردم بشكافيم كه در اين راستا در سطح دولت نيازمند يك نقشه دفاع اقتصادي هستيم.

وي گفت: جامه عمل پوشاندن به فرمايش مقام معظم رهبري در راستاي اقتصاد مقاومتي، نيازمند يك نقشه و استرتژي جامع است كه بايد شكل گيرد كه اين وظيفه دولت است.

رييس سازمان پدافند غير عامل كشور تاكيد كرد: در اين استراتژي بايد نقش مردم و الگوي مصرف مشخص شود و بنا به فرمايش مقام معظم رهبري، فرهنگ سازي جدي گرفته شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار