سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چاشنی که حتما برای سالاد ضروری است

به عقیده متخصصان مصرف روغن زیتون همراه با سالاد می‌تواند از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کند.

برلیانت بزرگمهر متخصص تغذیه و رژیم درمانی درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: استفاده از غذاهایی همچون چربی‌های حیوانی، روغن حیوانی، گوشت قرمز، شیر، ماست و پنیر پرچرب منجر به افزایش چربی خون می‌شود.

وی افزود: برخی از روغن‌ها همچون روغن نباتی که منشا گیاهی دارند و زمانیکه در کارخانه‌ها اشباع می‌کنند به صورت جامد می‌شود و روغن‌های گیاهی جامد باعث افزایش چربی‌های نامطلوب خون می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین زیاده‌روی در مصرف مواد قندی و نشاسته‌ای آن را تبدیل به گلیسرید می‌کنند و منجر به افزایش چربی‌های نامطلوب خون می‌شود.

وی اذعان داشت: هرچه میزان چربی‌های گوشت قرمز گرفته شود، مقدار چربی میان الیاف آن باقی می‌ماند که بایستی در مصرف گوشت قرمز زیاده روی نشود.

وی تصریح کرد: در چربی‌های حیوانی، اسیدهای چرب اشباع شده و نشده وجود دارد که اسیدهای اشباع شده مضر هستند اما اسیدهای چرب اشباع نشده برای بدن بسیار مفید و مناسب هستند که می‌توان شیر، ماست و پنیر را به صورت کم چرب نیز استفاده کرد.

وی گفت: مصرف روغن زیتون برای مواد خام مانند سالاد و روغن مایع مخصوص سرخ کردنی برای تفت دادن و سرخ کردن مواد غذایی بسیار مناسب و مفید است.

بزرگمهر در ادامه گفت: روغن زیتون به پایین آمدن چربی‌های نامطلوب خون کمک بسیاری می‌کند و در صورت زیاده‌روی این روغن فرد به چاقی و اضافه وزن دچار می‌شود./ع2

انتهاي پيام/

برچسب ها: چاشنی ، سالاد ، قند ، خام ، روغن ، زیتون ، اسید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.