سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاري اجلاس "هوانوردي" و "مديريت ترافيک هوايي" آسيا- اقيانوسيه

اجلاس ايمني و مديريت ترافيک هوايي و صنعت هوانوردي آسيا- اقيانوسيه "ايفاتکا" از 5 تا 7 آبان در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، جامعه بين المللي کنترلرهاي ترافيک هواييIFATCA سازماني غيرسياسي با بيش از 50 هزار عضو از کنترلرهاي سرتاسرجهان است. اين جامعه توانسته است با بيش از 50 سال سابقه، جايگاه مناسبي در ميان سازمان ها و جوامع بين المللي از جمله سازمان جهاني هواپيمايي کشوري (ايکائو) داشته باشد.

بر اساس آيين نامه ايفاتکا، غير از همايش سالانه که بهار هر سال با حضور اکثريت جوامع عضو برگزار مي شود، در هرکدام از مناطق تعيين شده ايفاتکا، در پاييز هر سال اجلاسي با حضور اعضاي آن منطقه براي تمرکز بر موضوع ها و دغدغه هاي مرتبط با آنها برگزار مي شود.

در اين اجلاس ها علاوه بر حضور کنترلرهاي کشورهاي مختلف، مي توان شاهد حضور بخش هاي ذينفع در حوزه هوانوردي از جمله توليد کنندگان تجهيزات مديريت ترافيک هوايي ، شرکت هاي هواپيمايي و مراجع قانونگذار و مشورت دهنده در حوزه هوانوردي از جمله ايکائو، يوروکنترل و ايفالپا بود. 

در سال 2013 جامعه متخصصين مراقبت پرواز ايران (ايران آتکا) ميزبان اجلاس منطقه اي ايفاتکا در آسيا و اقيانوسيه خواهد بود.

برخي از کشورهاي شرکت کننده در اين اجلاس شامل ژاپن، سنگاپور، هند، استراليا، مالزي، اندونزي، هنگ کنگ، پاکستان و ... است.

اين اجلاس از پنجم تا هفتم آبان ماه (27 تا 29 اکتبر) در تهران برگزار خواهد شد و فرصتي ارزنده به منظور ارتباط نزديکتر صنعت هوانوردي کشور با جامعه بين المللي و انجام مذاکرات بين المللي براي همگام شدن با توسعه هوانوردي به ويژه  در حوزه مديريت ترافيک هوايي است.

اين رويداد مهم در  "calendar of events" رسانه هاي معتبر هوانوردي جهان ثبت شده است.

سايت رسمي اجلاس:www.aprm2013.com و سايت ايران آتکا: www.iran-atca.irاعلام شده است.

اين همايش به همت جامعه متخصصين مراقبت پرواز ايران، اجلاس منطقه اي ايفاتکا با حضور مقامات مديريت ترافيک هوايي و همچنين کنترلرهاي منطقه آسيا اقيانوسيه برگزار خواهد شد.

بررسي آخرين دستاوردهاي علمي در عرصه ايمني هوانوردي و مديريت ترافيک هوايي مانند آموزش، جذب نيرو، مدرن ترين تجهيزات هوانوردي، پيشرفت هاي صورت گرفته در زمينه ايمني پروازها و تکنيک هاي مديريت ترافيک هوايي و همچنين عملکرد کشورها در اين زمينه بررسي خواهد شد.

ژاپن، سنگاپور، هند، استراليا، مالزي، اندونزي، هنگ کنگ و  پاکستان از کشورهاي شرکت کننده در اين اجلاس هستند.

معاون هوانوردي وزير راه و شهرسازي، رئيس سازمان هواپيمايي کشوري، مديران شرکت هاي هواپيمايي و دبيرکل ايفاتکا و معاون فني ايفاتکا از ميهمانان ويژه اين اجلاس هستند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ترافیک ، هوایی ، صنعت ، هوانوردی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.