سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنترل بيشتر مواد غذايي عرضه شده در بوفه هاي مدارس ضروري است

با توجه به اينکه تغذيه کودکان و نوجوانان در سنين رشد اهميت بالائي دارد، لذا کنترل بيشتر مواد غذايي عرضه شده در بوفه هاي مدارس که در مواردي مورد کم توجهي قرار مي گيرد، بسيار ضروري است.

محمدکاظم شفيعي استاديار دانشگاه علوم پزشکي تهران در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با آغاز فصل پائيز و بازشدن مدارس، برخي از موضوعات بهداشتي به ويژه از نظر تغذيه اي مطرح مي شود که اين موضوعات در مدارس بايد بيشتر مورد توجه والدين، دانش آموزان و مسئولان مدرسه قرار گيرد.

وي با بيان اينکه در سال هاي اخير کنترل مواد غذايي عرضه شده در مدارس بيشتر مورد توجه قرار گرفته است، تصريح کرد: البته در مواردي مشاهده مي شود که مواد غذايي که ارزش غذايي خاصي ندارند در مدارس عرضه و فروخته مي شود که اين گونه موارد بايد مورد توجه قرار گيرند.

شفيعي تأکيد کرد: با توجه به اينکه تغذيه کودکان و نوجوانان در سنين رشد اهميت بالائي دارد، لذا کنترل بيشتر مواد غذايي عرضه شده در بوفه هاي مدارس که در مواردي مورد کم توجهي قرار مي گيرند، بسيار ضروري است.

وي يادآور شد: چيبس، پفک و نوشابه از جمله مواد غذايي کم ارزشي هستند که هنوز هم در برخي از مدارس عرضه مي شوند و متأسفانه به دليل جذاب بودن، به ميزان قابل ملاحظه اي مورد استفاده قرار مي گيرند.

شفيعي گفت: البته لازم است اغذيه فروشي هاي نزديک مدارس نيز بيشتر کنترل شوند و به ويژه از نظر مسائل بهداشتي در فواصل زماني کوتاه و منظم مورد بررسي وبازرسي قرار گيرند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.