سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس سیاست خارجی:

مسئولان سیاست خارجی دلسوز نظام هستند/ منتقدین دستگاه دیپلماسی نظر خود را بیان کنند

یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه همه آنها دلسوز نظام بوده و در چارچوب نظرات ولایت فقیه تصمیم‌گیری می‌کنند، گفت: مخالفين سياست‌هاي دولت می‌توانند نظر خود را بیان کنند، اما اینکه کسی مدعی شود که حتما نظر من باید اجرا شود درست نیست.

"ابوتراب عليرضايي" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برخي انتقادات از عملکرد دستگاه ديپلماسي کشورمان در مذاکرات ژنو گفت: در کشور ما بیان عقیده و نظر آزاد بوده و در هر موردی قطعا عده‌ای موافق و مخالف وجود دارد.
 
وي ادامه داد: این واکنش‌ها که طی آن عده‌ای با مواضع رسمی جمهوری اسلامی در مسئله هسته‌ای مخالفت می‌کنند طبیعی است.

اين کارشناس سياست خارجي اظهار داشت: عده‌ای نیز با روند کلي اين مذاکرات به دلیل مشکلاتی که به خاطر تحریم‌ها پیش آمده همچون مسائل ارزی، انتقال ارز حاصل از فروش نفت، مسئله دارو، لوازم هواپیما و ... موافقند و معتقدند که با حل این بحران، مقداری از فشارهاي اقتصادي کم مي‌شود.
 


عليرضايي با اشاره به اينکه عده‌اي نيز با روند کلي اين مذاکرات مخالف هستند، افزود: البته این مخالفت‌ها به یک شکل نیست؛ عده‌ای(دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران) از آنها با نظام اسلامی عناد داشته که نظرشان برای ما اهمیت ندارد چرا که مي‌خواهند به هر طریقی از این بهانه استفاده کرده و نظرات دشمنانه خود را بیان کنند.
 
وي تصريح کرد: عده‌ای ديگر از باب مقاومت در برابر فشارهای دشمن معتقدند که ما بايد مقاومت کرده و فشارها را تحمل کنيم، اما به هيچ وجه سازش نکنیم.

اين کارشناس سياست خارجي اظهار داشت: رويکرد منطقی آن است که این امر به مسئولین مرتبط محول شود چرا که همه آنها دلسوز نظام بوده و در چارچوب نظرات ولایت فقیه تصمیم‌گیری می‌کنند.
 
عليرضايي تاکيد کرد: مخالفين سياست‌هاي دولت می‌توانند نظر خود را بیان کنند، اما اینکه کسی مدعی شود که حتما نظر من باید اجرا شود درست نیست.

وي با اشاره به برخي از مخالفت‌ها با راهبرد‌هاي ديپلماتيک جمهوري اسلامي در خارج از کشور افزود: اين مخالفت‌ها نیز تحت فشار رسانه‌های خارج از کشور است.

اين کارشناس سياست خارجي اظهار داشت: تبلیغات رسانه‌های خارجی علیه دولت نسبت به داخل کشور بسیار بیشتر است، رسانه‌های داخلی دشمنی با نظام ندارند اما در خارج از کشور این دشمني با شدت بسياري وجود دارد و طبیعی است که مخاطبان آن رسانه‌ها نیز مبنای اظهارنظرشان مخالفت با سياست‌هاي دولت مبني بر تعامل سازنده با جهان در راستای حل مشکلات و تحریم‌ها و معضلات سیاسی با سایر کشورها باشد.
 
وي با اشاره به هم‌سويي برخي از رسانه‌هاي داخل و خارج از کشور در انتقاد از سياست‌هاي دولت در حوزه بين‌المللي تصريح کرد: مردم ما امروزه دست رسانه‌های خارجی را خوانده و می‌دانند که رسانه‌هايي همچون voa، bbc و سایر رسانه‌ها و نشريات صهیونیستی با هر اقدامی که از سوی جمهوري اسلامي انجام شود، مخالفت می‌کنند.

عليرضايي تاکيد کرد: اگر اين رسانه‌ها بگویند جمهوری اسلامی باید کاری را انجام دهد، فردای آن روز آن عمل را محکوم کرده و حتی حرف خودشان را هم با عناد و دشمنی رد می‌کنند.
 
اين کارشناس سياست خارجي اظهار داشت: ما نباید منتظر نظر اين رسانه‌ها باشیم که ببينيم چه می‌گویند، مسئولان ما باید بدانند کدام راهبرد در جهت منافع ملی و مصلحت‌های جمهوری اسلامی است و توجهی به دیدگاه‌های مخالف در رسانه‌های خارجی نکنند، البته مسئولان باید اطلاعات مناسب را جمع کرده و بر مبنای آنها تصمیم‌گیری بهتری انجام دهند.
 
عليرضايي تاکيد کرد: همیشه تصمیم‌گیری صحيح براساس اطلاعات درست و غنی بوده و با اطلاعات ناقص نمی‌توان تصمیم‌گیری جامع داشت.
 
اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر‌نشان کرد: نباید انتظار داشته باشیم که اگر دولت اقدامی را انجام می‌دهد، همه باید با آن موافق باشند و این نگاه، قطعا اشتباه است، حتما در تمامی موارد منتقدینی وجود دارند چرا که تفکرات مثل هم نبوده و همواره عده‌ای نظر مخالف دارند و این مهم عاملی برای رفع نواقص است.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.