الميادين در گزارشي به تفاوت ديدگاهها پيرامون نتايج مذاكرات هسته اي بين تيم ايراني و 5+1 در ژنو اشاره كرد و گزارش داد: درحاليكه روسيه اين مذاكرات را اميدوار كننده دانسته، اما رژيم صهيونيستي با جوسازي‌هايش تشويق به عدم لغو تحريمها بر ضد تهران تا توقف كامل برنامه هسته‌اي اين کشور مي كند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الميادين،  ديدگاهها پيرامون نتايج تازه ترين دور از مذاكرات هسته اي بين ايران و كشورهاي 5+1 در ژنو متفاوت است . در حالي كه برخي كشورها تاكيد بر ضرورت لغو تحريمها براي ايجاد ارتباط با جهان دارند گروهي ديگر مدعي اند كه موضع ايران به نسبت گذشته تغيير نكرده.

روسيه تأكيد كرده كه اين دور از مذاكرات كه در ژنو برگزار شد "اميدوار كننده " بود ، در حاليكه تل آويو اصرار بر ضرورت عدم لغو تحريمهاي بين المللي از ايران تا اطمينان از تعليق كامل برنامه هسته اي كرده و اعلام نموده كه نخست وزيرش بنيامين نتانياهو هفته آينده با "جان کري" وزير خارجه آمريكا درباره مذاكرات ژنو، قبل از دور جديد مذاكرات در هفتم و هشتم اكتبر آينده گفتگو خواهد كرد.

اما " جي كارني " سخنگوي كاخ سفيد اعلام كرده که پيشنهاد ايران سطحي از جديت و محتوا را به همراه دارد كه قبلا سابقه نداشته است و اعلام کرده واشنگتن و تهران در مورد كاهش تحريمها با يكديگر اختلاف نظر دارند و بديهي است كه هر كاهشي تحريمي با تحركات ايران متناسب است. 

اما  "رابرت منندز" رئيس كميته روابط خارجي در مجلس سنا ابراز تمايل خود را  براي توقف  غني سازي ها در سطح پايين كه براي توليد انرژي بكار مي رود ، قبل از اينكه تحريمهاي كنوني كاهش يابد و يا جلوگيري از تحريمهاي بيشتر شود، بيان داشته است.
اما در مقابل، " الكساندر لوكاشويچ"، سخنگوي وزارت خارجه روسيه گفته است كه : پيشنهادات ايران پروژه گفتگو را يك گام به جلو برده درحالي كه بيان داشته كه تهران به دنبال حل مسأله ي هسته اي است كه موجب نگراني غرب شده است.

به گفته وزير خارجه روسيه، هنوز زود است به نتيجه برسيم. وي تأکيد دارد شكي نيست كه از زمان انتخاب حسن روحاني در ايران ما شاهد تغيير لحن از سوي ايران هستيم و منتظريم اين را در محتوا نيز شاهد باشيم.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار