سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شيوه زندگي و تاثير آن بر ميزان كلسترول خون

مطالعات نشان مي دهد كه علاوه بر ژنتيك و عوامل ارثي شيوه زندگي نيز تاثير قابل ملاحظه اي در سطح كلسترول خون به ويژه كلسترول HDL دارد.

ابوالفضل وفايي نژاد، متخصص غدد و متابولسيم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: ميزان كلسترول بدن تاثير زيادي در بروز يا پيشگيري از برخي بيماري ها به ويژه بيماري هاي قلبي و عروقي دارد.

وي با اشاره به كلسترول LDL براي بدن مضر است اظهار داشت: در مقابل كلسترول HDL فوايد زيادي براي بدن دارد و كمبود آن خطراتي نيز خطر ابتلا به بيماري ها و نارسايي قلبي و عروقي را افزايش مي دهد.

وفايي نژاد گفت‌: كلسترول HDL موجب از بين رفتن چربي اضافي خون شده و از اكسيده شدن و رسوب چربي بر ديواره رگ ها جلوگيري مي كند.

وي با بيان اينكه عوامل متعددي مي تواند بر روي ميزان و سطح كلسترول بدن تاثير بگذارند تاكيد كرد: مطالعات نشان ميدهند كه علاوه بر ژنتيك و عوامل ارثي شيوه زندگي نيز تاثير قابل ملاحظه اي در سطح كلسترول خون به ويژه كلسترول HDL دارد.

وفايي نژاد يادآور شد: سطح متوسط كلسترول HDL بين 40 تا 60 ميلي گرم بر دسي ليتر است و كمتر از 40 مي تواند براي بدن مشكل ساز بوده و در مقابل بيش از 60 براي بدن مفيد است.
وي خاطر نشان كرد:‌رژيم غذايي مناسب و ورزش منظم براي افزايش سطح كلسترول خوب بدن يا همان كلسترول HDL بسيار مفيد است./ح


انتهاي پيام/
برچسب ها: کلسترول ، ژنتیک ، تغذیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.