سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوبخت در يادداشتي براي باشگاه خبرنگاران نوشت

گفتمان اعتدال، محور دیپلماسی فعال ایران اسلامی

حسين نوبخت در يادداشت اختصاصي که در اختيار باشگاه خبرنگاران قرار داده است، نوشت: اغراق نیست اگر اصل اعتدال و میانه روی را محور سیاست گذاری موثر داخلی و دیپلماسی موفق بین‌المللی ایران اسلامی بدانیم و خود را ملزم به حفظ این رویه بدانیم.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "حسين نوبخت" در يادداشت اختصاصي که در اختيار باشگاه خبرنگاران قرار داده است، نوشت: اغراق نیست اگر اصل اعتدال و میانه روی را محور سیاست گذاری موثر داخلی و دیپلماسی موفق بین‌المللی ایران اسلامی بدانیم و خود را ملزم به حفظ این رویه بدانیم. 

متن اين يادداشت به شرح زير است:

ملت‌های بزرگ همواره در طول تاریخ از موقعیت‌های سخت و حساس، پیروزی‌های بزرگ ساخته‌اند. نگاهی اجمالی به تاریخ پرافتخار ایران اسلامی نیز خود، بارزترین گواه این ادعا است. امروز و در چهارمین دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی در حالی شاهد عزت، سرافرازی و استقلال همه جانبه این مرزوبوم هستیم که از همان ابتدای پیروزی انقلاب، حوادث بزرگی را با اتکا به آموزه‌های قرآن کریم، رهبری امام خمینی(ره) و جانشین برحق اش و ایمان و اراده ملت بزرگوار ایران، با سربلندی پشت سر گذاشته‌ایم. 

در این میان هر گاه که اتحاد میان اقشار مختلف جامعه مستحکم تر بوده، صلابت و استواری نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز بیشتر جلوه‌گر شده است. همگان به یاد داریم توصیه همیشگی پیر فرزانه انقلاب را که بیش از هر چیز دیگری به ایمان و اتحاد مردم اصرار می‌ورزید و این همان خواسته رهبر فرزانه انقلاب نیز بوده است. اما آنچه که به گروه‌ها و طبقات مختلف جامعه مربوط می‌شود چگونگی حفظ این اتحاد و یک دلی است. تجربه سی و پنج سال گذشته به خوبی نشان داده است که هرگاه گروه یا طیف فکری خاصی دچار افراط و یا تفریط شده است تاثیر منفی آن بر نشاط و همدلی مردم ملموس بوده است. البته هرچند که به لطف الهی و با درایت و تدبیر مسوولان و مردم، آسیبی به این نظام نرسیده است اما شاید بزرگترین تجربه جامعه ایران اسلامی در چهار دهه گذشته، لزوم پایبندی به گفتمان اعتدال و دوری از افراط و تفریط باشد، گفتمانی که در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مورد اعتماد اکثریت این ملت شریف قرار گرفت و امروز به تدریج شاهد اثرات و نتایج مثبت آن هستیم.   

چندی پیش نیز اولین حضور دکتر روحانی در عرصه بین الملل، قدرت دیپلماسی مبتنی بر گفتمان اعتدال و نیز نرمش قهرمانانه در عرصه جهانی را به خوبی نشان داد و موجب ارتقاء جایگاه بین المللی کشور شد.

بنابراین اغراق نیست اگر اصل اعتدال و میانه روی را محور سیاست گذاری موثر داخلی و دیپلماسی موفق بین المللی ایران اسلامی بدانیم و خود را ملزم به حفظ این رویه بدانیم. 

امید بسیاری داریم تا در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی با دوری از اختلافات سلیقه ای و با حمایت اصولی از گفتمان اعتدال، دستاوردها و موفقیت‌های روزافزون میهن اسلامی را در عرصه سیاسی و اقتصادی شاهد باشیم. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.