سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردکان يزد قطب "فولاد" کشور

با وجود شرکتهاي صنعتي ومعدني احداث شرکتهاي بالادستي در آينده نزديک به قطب فولاد کشور تبديل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد باشگاه خبرنگاران، 9 مهر ماه کيوان آرا در بازديد از شرکت معدني و صنعتي چادر ملو افزود: با توجه به اينکه فولاد منافع مهمي را براي کشور به ارمغان مي آورد و نيز ايجاد اشتغال را فراهم مي کند.

وي ادامه داد: اشتغال زايي فولاد در يک واحد بطور مستقيم 170 نفرمي باشد که در آينده نزديک با ايجاد صنايع جنبي پايين دستي و بالا دستي و اشتغالزايي افزايش مي يابد.


وي افزود: سالانه بيش از 10 ميليون تن شمش فولاد وارد کشور مي شود و امروز توانستيم با توليد شمش يکي از حلقه هاي مفقود زنجيره خط توليد فولاد را در کشور احساس کنيم در ادامه فرشاد مدير عامل شرکت آهن و فولاد قدير ايرانيان گفت: مجموعه هاي فولادي فضاي توسعه و پتانسيل خوبي در بازار سرمايه دارند.

وي ادامه داد: با توجه به شعار عبور از  اقتصاد تک محوري و گذر از نفت و توجه ويژه اي به صنايع و معادن مي توان راه را براي گذر از اقتصاد تک محوري فراهم کرد.
د ر ادامه مدير مالي شرکت معدن و صنعتي چادر ملو گفت: پاييز سال 83 کار اجرايي شرکت آغاز و در 19/ 6 / 86 اولين محصول گندله در طول دوران آزمايشي بدست آورديم و در 21 مرداد سال 87 با حضور وزير نفت افتتاح رسمي و توليد خود را تا به امروز به طور مستمر ادامه داد.

وي افزود: شرکت در سال 92 فراتر از ظرفيت اسمي برنامه ريزي شده توليد داشته و با هدايت متوليان امر دو شرکت درجوار مجتمع گندله سازي اردکان شرکت فولاد ارفع شکل گرفت.
 
وي ادامه داد: شرکت ارفع بخش آهن سازي در سال 90 و بخش فولاد آن در اواخرسال 91 وارد توليد آزمايشي و هم اکنون وارد مرحله توليد تجاري شده است و اميد است امسال با توليد گندله مورد نياز بتوانيم فراتر از ظرفيت اسمي توليد آهن اسفنجي داشته باشيم.

سيدي ادامه داد: توليد درسال 93 دربخش فولاد سازي شرکت ارفع فراتر از برنامه ريزيها و ظرفيت اسمي به توليد دست يابيم.

وي ادامه داد: شرکت صنعتي و معدني چادر ملو چند طرح برنامه ريزي کرده است که مي توان به طرح کارخانه فولاد سازي با ظرفيت 1ميليون 350 هزار تن پيش بيني شده اشاره کرد: که 75 درصد طرح پيشرفت داشته و در سال 93 عليرغم مشکلات به بهره برداري مي رسد.

وي ادامه داد: کارخانه فولاد سازي اردکان و چادرملو 730ميليارد تومان براي اين شرکت هزينه خواهد داشت که تمام 160 ميليون يورو هزينه ارزي آن تهيه و 50 درصد ماشين آلات وارد و نصب شده است.

وي افزود: در سال 91 با شرکت متنا توافهم نامه اي جهت احداث نيروگاه با قيمت 265 ميليون يورو امضاي نمود.

بيش از 98 ميليون يورو از 265 ميليون يورو پرداخت شده است و اين پروژه 33 درصد پيشرفت داشته است.

وي خاطرنشان کرد: کمک رونق اقتصادي کشور از جايگاه زيادي برخورداراست و زماني که اقتصاد رونق يابد بسيار از مشکلات برطرف خواهد شد.


انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.