سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ايجاد رشته "کفش" و "مصنوعات چرمي" در دانشگاه جامع علمي کاربردي

وضعيت توليد کيف، کفش و چرم ايران در صورت تداوم مشکلات فعلي در حال نزديک شدن به خط هشدار است.

نبي الله کنگراني عضو هيات مديره اتحاديه کفاشان دست دوز در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اعلام مطلب بالا گفت: در صورتيکه مشکلاتي نظير کمبود نقدينگي، فرسودگي ماشين آلات ادامه يابد صنعت کيف و کفش و چرم ايران کاملا از بين مي رود.

وي افزود: هم اکنون يکي از مشکلات بزرگ صنعت، کيف و کفش و چرم ايران نبود ماشين آلات روز و در نتيجه آن بالا بودن هزينه هاي توليد است.

کنگراني با اشاره به اينکه به خاطر پايين آمدن حاشيه سود در صنعت چرم و مصنوعات چرمي افراد جوان تمايلي به ورود به اين حرفه ندارند اظهار داشت: در حال حاضر کفاشي و توليد کفش در کشور کاملا حالت سنتي داشته و با پير شدن و خسته شدن افراد در اين صنعتگران در اين حرفه اطلاعات مربوط به توليد کفش، کيف و مصنوعات چرمي کاملا سنتي است.

وي با تاکيد بر اينکه بايستي زمينه اي فرام شود تا افراد جوان و دانشگاهي وارد صنعت کيف و کفش و توليد مصنوعات چرمي مي شوند تصريح کرد: چنانچه بتوانيم اطلاعات توليد کيف و کفش را به روز کنيم صنعت کيف و کفش  ايران ره چندين ساله را يکي دو ساله طي خواه کرد.

کنگراني با بيان اينکه در حال مذاکره و رايزني با د انشگاه جامع علمي کاربردي جهت ايجاد رشته کفش و مصنوعات چرمي در آن دانشگاه هستيم اظهار داشت: ما اميدواريم با ايجاد اين رشته بتوانيم جوانان علاقمند به اين حرفه را جذب کرده و زمينه نوزاي صنعت کيف و کفش را فراهم کنيبم.

عضو هيات مديره کفاشان دست دوز با اشاره به رويکرد مسئليوئن دولت يازدهم براي حمايت از توليد و صادرات گفت: چنانچه اين رويکرد مسئولين ادامه يابد و کاملا جامع عمل بپوشاند، صنعت کيف، کفش و مصنوعات چرمي ايران در کوتاه مدت از رکود خارج خواهد شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کفش ، کیف ، دانشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۴
سلام،لطفا ادرس و شماره تماس دانشكده كفش بفرستيد